Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå i noen uker gitt lillemann risgrøt fra holle, da jeg har hørt at denne er veldig skånsom mot magen. (han har slitt litt med magen tidligere, får lett vondt osv)

Men nå fikk jeg høre at denne ikke mettet sånn veldig så vi tenkte vi skulle bytte type.

Hvilken grøt anbefaler du? - Og kan jeg gi han grøt som er fra 6 mnd når han ikke blir det før 12 februar?

Anbefaler du grøt som man blander melk eller vann i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nestlè Maisgrøt er veldig skånsom og har god smak, alle mine tre har likt den. 6 mnd grøten er det kansje litt lurt å vente med siden fiber kan være litt tøft for agen på de minste.

Husk at mange ikke begynner med grøt før de små er 6 mnd..mine har først begynt i 5-6mnd alderen og da med ris og maisgrøt...gått over til 6mnd grøt når de var 7mnd og 8mnd grøt når de var 8 mnd.. :-)

Skrevet

Ok da venter vi et par uker før vi kjører på med 6 mnd grøten:)

Vi begynte også med maisgrøten, men den likte han ikke, så den måtte vi kutte ut.

Er det noe forskjell på grøter som man blander med vann?- Er de bedre de man blander med melk?

Skrevet

Jeg tenkte på Nestlè sin Havregrøt, ris og hvete, jeg. Den bruker vi nå, snupp er 7 mnd. Den skal blandes ut med vann og er vel en "mellomting" mellom maisgrøt/ risgrøt og 6 mnds grøten? Den kan brukes fra 4 mnd og inneholder små mengder gluten, slik at de små magene gradvis kan tilvennes dette.

Kunne det vært noe, feks?

Skrevet

Den høres ut som et bra alternativ:) Har hørt at grøt med havre metter mere også, så kanjse vi skal prøve den da:)

Skrevet

6 mnd grøt metter mer enn 4 mnds grøt ja.

Havregrøten inneholder gluten, det er ikke alltid så bra for de små magene det heller.

Vi bruker en 5 mnds grøt fra svenske Semper, den metter godt og er laget på ris, men er desverre bare å få kjøpt i sverige.

Jeg hadde begynt med 6 mnds grøt når baby er 6 mnd tror jeg. Har babyen fått grøt lenge?

Skrevet

Vi begynte først rett før jul, men han ble så urolig på natten, så vi kuttet det helt ut. Så nå for ca tre uker siden begynte vi med risgrøten, og nå har det gått bra. Men han våkner fortsatt veldig mye på natten og spiser. Men han har bare fått halv porsjon morgen og kveld, men i dag begynte jeg på morningen å gi han en hel porsjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...