Gå til innhold

Kjøp brystpumpe!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser noen lurer på om de trenger brystpumpe, og her kommer min anbefaling:Den er fin å ha stående til du trenger den, for mest sannsynlig så kommer du til å trenge den:-) Tren barnet til å ta flaske når ammingen går på skinner, slik at pappa eller andre i familien også kan gi mat. Det gir nærhet, og deg mer frihet. Plutselig kommer dagen du skal være borte fra den lille, og å begynne å knote med flaske da er ikke så gøy. Vil ikke barnet ta, blir stressnivået høyt.Har du mye melk, så er det bare å samle opp og legge i fryseren. Merk med dato, og ikke lagre i mer enn tre måneder, så har du så pappa kan gi mat en natt du trenger å sove, eller ett godt lager til første gang du skal være borte- så slipper du å ni-pumpe i dagene før (det setter  i gang produksjonen, og dermed er sjansen store for at du reiser vekk med brystspreng!).

Hadde selv MASSE melk med førstemann, men tenkte ikke på dette i det hele tatt, og masse fin morsmelk sprutet ut av puppene og rett i ammeinnlegg- melk som fint kunne blitt lagt i fryseren og brukt senere. Da jeg virkelig trengte det, og skulle være borte i 6 dager fra barnet, ble det ett herlig kaos for å venne barnet til flaske og å få pumpet meg nok. Morsmelkerstatning kom bare ut igjen av den lille kresne..Hadde manuell Avent pumpe sist, denne gang går jeg for luksus med elektrisk- jeg vet det er verdt det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal anskaffe oss en brystpumpe etter hvert nå. vet allerede at vi skal i bryllup i sommer da barnet er kun 3mnd og skal være hos bestemor og bestefar:)

Men hvor mye koster en brystpumpe?

Hvor er det man får tak i det?

Hvilket merke/type er å anbefale?

Skrevet

Skjønner at du hadde masse melk, det hadde jeg også.

MEN; det er ikke alle som får det, og det er ikke alle som får behov for å pumpe. Derfor er min anbefaling å vente med å kjøpe til man ser om man kommer til å få bruk for det. Det blir jo godt over en tusenlapp med pumpe og flasker og alt sammen...

Skrevet

Kan virkelig anbelfale Medela Swing, koster ca 1000,- på apotek. Det er en elektrisk pumpe.

Skrevet

Er så enig:) Brukte min masse. Hadde både manuell og elektrisk sist. Brukte bare den elektriske jeg da. Så det har jeg skaffet meg nå og. Kjøpte brukt til 200 kr.Jeg var også VELDIG sår på brystvortene når jeg kom hjem fra sykehuset. Fikk et sår som det verket av. Derfor skulle ikke babyen drikke rett fra puppen fikk jeg beskjed om. Uten pumpen da vet jeg ikke hva jeg skulle gjort.....! Brukte den også masse når jeg fikk spreng. Anbefales ja.

Skrevet

Jeg har kjøpt elektrisk pumpe (Medela Swing) allerede, fikk den i posten i går. Jeg vet ikke om jeg kommer til å kunne amme særlig bra pga at jeg opererte brystene (brystreduksjon) for en del år siden, og har kjøpt pumpe også for at den i starten kan hjelpe meg med å få opp melkeproduksjonen, i tilfelle babyen ikke er så flink til å suge. Her skal ingenting være uprøvd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...