Gå til innhold

Hvordan sorterer dere klesvasken da`?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i huset vaskes hvit maskin, lyse klær, svarte klær, kullørte klær, og en 60 grader + microfiberklutene på 90, og de evinnelige ullklærne (som alltid blir liggende nederst i korga ei stund, og bruker ååååår på å tørke hihi)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har i utganspunkter 4 bunker:

*Håndklær og sengetøy

*Kluter som skal kokvaskes

*Dongeribukser som ikke skal vaskes med skyllemiddel/tøymykner

*Klær, alt av klær. Hender jeg sorter litt mørk tøy og hvit tøy for seg, men som regel går alt i lag.

Skrevet

Her er det mørke farger, lyse farger (begge på 40 grader) og så en på 60 grader med håndklær, kluter, sokker, undertøy og sengeklær. Så slenger jeg innimellom en vask på 90 grader på diverse kluter

Skrevet

Lyst tøy, rødt tøy (har endel av det), sort og annet mørkt tøy og ullklær som også her ligger i bunnen av korga...

Skrevet

Hvitt og helt lyst tøy 60, hvitt og lyst 40grader, mopper og rengjøringskluter på 90, kulørt 40grader,kulørt 60grader, finvask30 grader og ullprogram30grader.

Har 2 kurver, en for lyst og en for kulørt. så sorterer jeg hva som skal vaskes sammen hver gang jeg setter på en maskin...ull og finvask samler seg fort opp nederst..hehe...

Skrevet

Her i huset er det lys vask, mørk vask (vasker alt på 40 grader, både klær og kluter, det blir stort sett rent og pent), ulltøy som blir liggende nederst i kurven, og av og til en 30 graders vask hvis det er noe som absolutt ikke kan tas på 40 grader (men det er veldig, veldig sjelden. Er ofte jeg vasker noe som det står 30 grader på 40 grader, har aldri ødelagt ett plagg pga det

Skrevet

Mørke 40 - Vanlige mørke klær

Mørke 60 - Håndklær, truser og sokker

Lyse 60 - Håndklær, truser, sokker, sengtøy og egentli alt lyst som tåler 60 (sengtøyet går som regel for seg selv pga plassen)

Forsiktig 40 - Litt finere lyse klær

Ull -Ja, ull er jo ull;)

Skrevet

Sorteringen hjemme hos oss ser vel ca sånn ut:

- ull 40 gr.

- sengetøy og håndklær 60-70 gr.

- hvit kokvask( kluter, hvite stellehåndklær, hvitt/ lyst undertøy) 90 gr.

- kulørt 40 gr.

- lillegutts klær 60 gr.

Skrevet

hviteklær

minisine klær 60 gr

Skrevet

åj her blei det tull

hvite klær

mini klær 60 gr

hånklær

kluter & undertøy

gubbe klær

mine og mini klær 40 gr

også som sagt denna ulla da..... som det går år før man får vaska...

Skrevet

Skal vi se...

Lys 60 (ofte kombinert med håndklær)

Lys 40

Rød 60

Rød 40

Mørk 60

Mørk 40

Sengetøy 60

Håndklær 60 (av og til 90)

Ullvask 30

Finvask 30

Filler, kluter og mopper 60/90

Det ble litt, ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...