Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo så mye man skal bekymre seg for når man har små barn. Lillegutt er 9 mnd og har fått MME siden han var cirka 3 mnd og elsker kosen med flasken. Men problemet er at han drikker 5-6 flasker i døgnet (1000 ml-1250 ml MME) og spiser lite annen mat (vil ikke ha mat før kl 12-13 og spiser egentlig bare 1 fult måltid i døgnet, på kvelden). På NAN pakken står det at etter 6 mnd skal de drikke 3-4 flasker i døgnet (600-700 ml).

I dag prøvde vi å gi han vann før han skulle sove på føremiddagen og han hylte og skrek og jeg følte meg som den grusome moren. Han sovnet til slutt, men jeg har sååå dårlig samvittighet.

Noen andre som kjenner seg igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du:) Min sønn har ikke drukket så mye mme,men jeg fikk beskjed om å erstatte mme med annen mat,grøt osv. Sønnen min spiser grøt morgen og kveld,og får ett glass med dessert en gang iløpet av dagen. Jeg fikk da beskjed om at han ikke skulle ha mer enn 300 ml mme. Det har jeg ikke klart,men han får mellom 400-500 ml i døgnet. Prøv om du kan få i han noe annen mat og gi han litt mme til hvert måltid,f. eks 50-100 ml pr gang for da blir det ikke så mye:)

Skrevet

Hei! Min helsesøster fortalte meg at han helst ikke skal ha mer enn 500 ml i døgnet når han er mer enn 6 mnd. Han får både brødskive, grøt, middag og frukt, så det er vel heller ikke nødvendig. Jeg tror at du bare må fortsette og prøve å få han til å spise mer mat. Det skal gå til slutt. Jeg hadde det sånn i begynnelsen. Min er nå 10 mnd. Men så lenge du ikke får i han noe særlig mat, så må han selvsagt få drikke det han vil ha, og trenger. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...