Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 ang. den store debatten fundt fedres økte rettigheter å sånn.. ikke misforstå meg, synes det er flott for barna at fedrene må mere på banen,bare så det er sagt ) men som jeg føler det så har alltid vi kvinner vært "annenrangs" i forhold til menn, både i arbeidsliv (dårligere lønn o.l) og generelt i forhold. kvinnene har kjempet lenge for å få likestilling i landet vårt, å enda er ikke målet helt nådd.. tanken min som slo meg en dag var grunnet det at nå skal far også "kreve" sin rett i hjemmet, eneste plassen hvor vi kvinner har hatt "makta". dette er ingen krangel altså, bare lurer på om det er flere som føler at nå mister jeg "min" arena?? jeg er helt sikker gammeldags,hehe..
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Hvis du har fulgt med litt, så er det nettopp dette som kalles likestilling.. Det blir stadig flere kvinner som tar høyere utdanning, arbeider utenfor hjemmet osv. Samtidig som mennene tar en større del av de mer tradisjonelle "kvinneoppgavene". Det handler ikke om å "kreve sin rett" men heller ta sin del av ansvaret. Skulle jo bare mangle egentlig.
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 Har aldri sett på hjemmet som "min arena". Da eg budde sammen med barnefaren, var det jo vårt hus, ergo "vår arena". Og nå har vi delt samvær med "våre" barn. Synest det bare er rett og rimelig eg at han tar sin del.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 jo,skjønner jo poenget!! far skal jo ta like mye ansvar som mor. det var ikke det jeg mente. nå er vi så vannvittig heldige at våre bestemødre og mødre staket veien for likestilling for oss mødre igjen. men er det egentlig full likestilling for oss kvinner da?? jeg har nøyaktig samme jobben som en mannlig arb.kollega av meg,men han tjener bedre enn meg!! å får ikke svar på hvorfor. samme utd. har vi også.. å det eneste området som vi kvinner har fått "bestemt" skal de også ha nå.. føler jeg.. (ikke misforstå altså,jeg deler gladelig ansvaret for barna mellom meg og far, det er jo til barnas beste) vanskelig å få fram hva jeg mener
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 Jeg forstår hva du mener:) å jeg er litt enig og; hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå