Gjest Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 For flere år siden strikket en venninne en kjempefin genser til min sønn. Jeg ble veldig glad for gaven. Min venninne er flink til å strikke, men jeg vet at hun ikke er superrask med pinnene. Derfor ble jeg veldig glad når hun tok seg bryet med å strikke til min sønn. Genseren har gått i arv her i huset, men nå er begge guttene vokst ifra. Nå er min venninne med barn og jeg lurer på om hun ville blitt glad for å få genseren tilbake? Eller vil hun bli fornærmet? Genseren ligger jo nå bare i en skuff. Har jo ikke lyst til å kaste den eller gi til Fretex. Den er jo litt personlig mener jeg. Noen som strikker selv? Mener dere at strikketøy bør bli ekstra godt tatt vare på? Kan jeg gi gaven tilbake? Vil jo bare være snill med at hennes barn kan bruke genseren - som er veldig fin.
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 hm.... To valg 1. Jeg hadde ikke blitt fornermet om jeg VISSTE at genseren var godt brukt og fint brukt. Da vet jeg at genseren har komt godt med. 2. MEN så tenker jeg. Denne genseren har vært utrolig god, og hva med å la den ligge til evt. barnebarn? Gutten vår går nå med strikkagensere fra vi var små.... og det synes jeg er koselig.
Gjest Jawhol Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 du kan jo låne den bort til henne hvis hun vil bruke dn på barnet sitt. Du kan jo si det at du gjerne vil ha den tilbake senere fordi du er så glad i den. Her strikker oldemor masse deilige plagg til barna og ingenting gies bort etterpå,men folk får gjerne låne:) pakk den inn skikkelig så kan barnebarna dine arve den heller:)
BettyBoob Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 jeg strikker selv, og tror jeg ville blitt glad for at den er blitt satt pris på og brukt og hadde garantert ikke blitt fornærmet om noen hadde levert den tilbake! siden den bare blir liggende i en skuff og hun er med barn, blir hun sikkert glad for å få tilbake "verket" sitt
Odine! Skrevet 24. januar 2008 #6 Skrevet 24. januar 2008 Jeg ville ikke hatt den tilbake. Strikketøy bør tas godt vare på, for det er mer tidløst enn andre klær, og det er større sjangse for at det fremdeles er fint når eventuelle barnebarn melder sin ankomst.
Sivalur Skrevet 24. januar 2008 #7 Skrevet 24. januar 2008 Jeg strikker selv. Og synes at strikketøy skal man ta ekstra godt vare på, som du sier så har noen lagt ned mye tid i det. Synes du bør gi henne en egen barselgave, men spørre om hun vil bruke genseren til sitt barn slik at den kan bli brukt. Hvis du skal ha flere barn selv så kan den jo være 'til låns' - hvis ikke så vil hun kanskje bare overta den.
*Rutletutt* Skrevet 24. januar 2008 #8 Skrevet 24. januar 2008 Jeg tror jeg hadde tilbudt meg å låne den til henne og fått den tilbake til evt barnebarn;o)
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. januar 2008 #9 Skrevet 24. januar 2008 Jeg er SÅ glad i strikketøyet jeg har fått fra svigers! Det er så godt! Nå skal ikke svigermor ha fler barn da, men om jeg hadde fått av en venninde, så ville jeg nok spurt om hun ville låne den ja )
Lullabybaby♥ Skrevet 24. januar 2008 #10 Skrevet 24. januar 2008 Jeg hadde nok syns et hadde vært kjempe kosli å få den tilbake...
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #11 Skrevet 24. januar 2008 Nå har jeg tenkt litt. Og det jeg tenker er.....hvorfor bekymrer vi oss over slikt???? Hihi. Ta vare på genseren til barnebarna dine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå