Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Hørte en historie på arbeid (jobber med akuttmedisin,ambulansetjenesten),om en tur på ei dame som hadde fått skrevet ut abortpille i uke 13...? Jeg var rimelig sikker på at grensa var 8 uker for medisinsk abort? Mulig jeg tar feil eller at det har blitt nye regler? Noen som vet? fant ingen skker info når jeg søkte på nettet etter dette. Skjønner heller ikke at noen kan ta med.abort så sent...huff
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Jeg forstår ikke folk som kan abort uansett jeg. Hjerte begynner å slå i uke 5 og alle organer er dannet i uke 8 og dette mener folk at ikke er et menneske,forstår ingenting jeg,jeg mener det er drap,men det er jo et lovlig drap da.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 Det høres merkelig ut spør du meg... Det blir jo nesten som en liten fødsel, og det er vel umulig å få ut alt på en med.abort da?? Det er jo til og med akkurat på grensen før det må søkes nemnda jo!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 Visstnok tolkes dette med uker litt liberalt, altså om det er 12 fullgåtte eller 12 + osv. Og 12 + er faktisk her på BIM 13. uke, mens andre steder står det at man er 12 uker frem til og med 12+6.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #6 Skrevet 24. januar 2008 Mitt forrige foster var dødt i uke 6, men kroppen min valgte ikke å si i fra før i uke 12. Da fikk jeg en kjemisk abort (eller ivherfall den første pilla). I løpet av natta aborterte jeg - et skikkelig blodbad. Og så måtte jeg på utskraping dagen etter..... Fikk dermed den tvilsomme gleden av å prøve begge deler.... Anbefaler ingen å velge kjemisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå