Gå til innhold

hva er kjennetegnene på reflux?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jenta mi på 6 mnd har refluks, så jeg vet litt om det. Det er ingen klare symptomer, i barnemedisinboka vi har står det at dersom babyen er mye misfornøyd, har uforklarlige skriketokter og generelt ikke er glad, så skal legen iallfall begynne å tenke på refluks, selv om det selvfølgelig også kan være noe helt annet. Jenta mi gulpet ikke så veldig masse ut av munnen, det sa riktignok plask flere ganger om dagen, men det var ikke sånn ekstremt som mange andre forteller om. Men hun var aldri fornøyd, sutret/klaget HELE TIDEN, skrek av og til. Jeg måtte bære henne bestandig, hun måtte alltid være i bevegelse. Etter hvert hørte jeg at hun gulpet inni seg, svelget og gråt. Gang på gang på gang, hele dagen. Og så slet hun veldig med å sove, hun våknet og gråt hele tiden. På det verste gråt hun også når hun spiste, kastet seg fram og tilbake ved puppen og fikk ikke spist noe. Nå har hun fått Losec og er helt fin. Håper det var litt til hjelp. Men som sagt kan refluks arte seg forskjellig fra barn til barn. Lykke til!

Skrevet

du kan få målet ph verdien på barnet med et 24 timers ph apperat.det gjor vi pga jenta gulpet/spydde masse,men var i strålende hunør.her viste det seg at hun var gulpe unge med litt forhøyet syrenivå i magen og så lenge hun var stor og god blid og fornøyd valgte di å ikke gjøre noe,det skulle gi seg av seg selv når hun begynte å sitte krabbe og slik,komme litt mer opp i høyde:)men er du i tvil er det bra å få sjekket barnet,men møter du en motvillig lege må du være sta:)

Skrevet

hva er reflux?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...