Gå til innhold

Føler meg helt alene om dette problemet....:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare lufte tankene mine litt...Er litt frustrert om dagen.

Har el i disse dager. dvs fra tirs-tors en gang. har ikke tempet eller tatt el-tester denne pp...Tenkte ta el-tester ca annenhver pp, har ganske regelmessig mens så vet ca el.

Problemet er mannen..Når vi har hatt sex hver dag i et par dager blir han stresset og føler presset av at vi prøver på baby...Jeg snakker ikke mye om det så det kan ikke stresse ham. Og selv tar jeg det ganske med ro og vet at det kan gå lang tid før noe skjer. Har prøvd snakke med ham om det er noe han tenker på, men han sier bare at han blir litt stresset når det er hver dag...Igår var det onsdag og mitt i el dagene...Da fikk han det ikke til....Heller ikke i morges..Det er ikke det at vi ikke har god sex...men at han ikke kommer....Så jeg er litt lei meg bare...Tror vi må gå over til annen hver dag og håpe at det holder..

Sånn nå føler jeg meg litt bedre av å ha fått det ut:)

Kjekt å lese at så mange har fått klaff etter julemåneden:) Håper det er mange av oss andre som annonnserer gode nyheter her inne i nærmeste framtid:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg, du er aldeles ikke alene:)

Hos oss er det mannen som er mest ivrig på å bli far, men han står liksom ikke løpet ut...

Vi har blitt enige om sex annenhver dag da han fikk problemer om det ble for ofte. Nå har det vist seg at dette også blir for mye. Vi har brukt el tester for å finne el og satser nå kun på kos annenhver dag i el-uka . Skjønner at du blir frustrert og lei deg, det føles for meg noen ganger som om ikke jeg er bra nok - fæl følelse. Vet jo at ikke det er sånn, men det er lov å bli frustrert. Og attpåtil skjønner ikke stakkeren at ikke jeg har blitt gravid!:) Det kan jo lønne seg å slappe litt av, tror de får litt prestasjonsangst av all babylaginga. Ble langt dette her.....masse lykke til med kosen, alt ordner seg for snille jenter;)

Skrevet

Takk for fint svar:)

Ja, dette kan til tider bli litt frustrerende. Men kjekt og:) Koselig å tenke på at vi kanskje skal bli tre i familien og ikke bare oss to:)

Det du sier er akkurat som å høre meg selv tenke. Føler det samme og prøver tenke positivt. Herremin vi er jo akkurat startet prøve:)

Har dere holdt på lenge? Barn fra før?

Og klart alt ordner seg for snille jenter;)

Skrevet

Vi har igrunnen ikke holdt på så lenge synes jeg, min bedre halvpart vil nok være uenig i dette:) Jeg sluttet med p-piller i september, men pga lange sykluser er dette bare 4.pp. Jeg har en gutt på 6 år fra før, han har ingen. Det har oppstått et mildt press fra venner og familie i det siste- mye hint om det snart skal komme en til. Jeg tar det som det kommer, har jo en fra før så forventningene lar seg heldigvis tøyle:) Det er verre med den stakkars samboeren min. Tror vi må la være å tenke så mye på hvilke dager vi koser oss, men ha det i bakhodet selvfølgelig. Skal jo være gøy med prøving også:)

Skrevet

Mannen min har også følt prestasjonsangst ang det å lage en baby.. vi mistet i juli og etter det har det blitt sex nå og da.. i de periodene jeg har nevnt at jeg gleder meg til å få barn, har vi hatt lite sex.. og han har sagt at det er fordi han føler seg så presset fordi vi enda ikke har blitt gravide igjen. Når jeg ikke snakker så mye om det, er det faktisk HAN som snakker om barn, utstyr, barnerom osv. Nå har jeg ikke snakket om det siden før jul, og nå blomstrer sexlivet som aldri før:)

Lykke til med prøvinga - håper alle er inne snart møtes på 1. tri :)

Skrevet

Så leit med MA bebipusen, jeg har heldigvis blitt spart for det foreløpig. Både mor og bestemor mistet nr to sent i svangerskapet så jeg har tenkt tanken "hva hvis"... Men kan jo ikke tenke sånn før jeg i det hele tatt har blitt gravid:)

Når har dere ikm? Hadde vært hyggelig å fulgt hverandre litt videre?

Jeg hadde el i går og ikm 7. feb. Har laaange sykluser på 37 dager:)

Skrevet

som nenvt har jeg el en plass mellom tirs-og idag...Men føles på kroppen som den har vært og ikke kommer idag. Men håper vi får til en rudnde i ettermiddag..Jeg skal IKKE ta initiativ...Da vet jeg hvordan det ender i disse tider...:) I hvertfall siden han vet jeg har vært lei meg...

Har ikm den 5-7 feb. Og skal ikke teste før ikm. Så blir vel testing den 7.feb:)

Kjekt å følge hverandre ja:) Har hatt en god pause herfra jeg. Men kommer til å være her jevnlig nå frem til ikm:)

Skrevet

her i gården har det blitt mye vonde følelser etter manglende prestasjoner. Har funnet ut at det er best å la han ta initiativ når han føler det er ok. Samtidig har vi jo snakket mye om det- sambo ante ikke at det var en viss periode man er fruktbar engang *ler*. De er jo søte disse mannfolka også:)

Har ikke vært så mye her inne i det siste jeg heller, føler at jeg blir mer stressa av det. Samtidig er det fint å få luftet hodet til noen som er i samme båt. Er hjemme med knotten som er syk i dag, så da ble det mye pc.

Hadde tenkt å teste helga etter ikm om ikke den kommer, er heldigvis ikke testoman. Orker ikke så mange skuffelser.Blir spennende å se da, får håpe det er kvalitet og ikke kvantitet som gjelder:)

Ha en fin dag videre:)

Skrevet

Ja, blir fort en del pc da:)

Min vet at det er disse dagene vi kan få det til...Jeg pleier ikke si noe, men han skjønner det når det blir ofte kos...Så har vel funnet ut fra denne pp at det får blir mer opp til han å ta initiativ.

Satser på kvalitet og ikke kvantitet ja:)

Ha en fin dag videre du også:)

Skrevet

Vet du hva, ikke fortvil. Det er faktisk bedre å ha sex annen hver dag. Du har like god mulighet om du bare tar annenhver dag. jeg tenkte som deg før, jo mer jo bedre, men det er ikke slik det fungerer

Skrevet

Takk for gode svar.

Jeg føler meg iallefall lettere til sinns. Har liksom hele tiden følt at jeg må ha sex på el. men går vel bra med dagen før og dagen hvis den skulle falle i mellom med annen hver dag:)

Skrevet

Det er svært lite viktig å ha sex på EL dagen, det er liten kjangs for at de kan befrukte egget. det som er viktig at du har sex en gang før EL, det beste er enten 1-2 dager før, men også 3 er ikke så gale.

Skrevet

Godt å se at det er andre som har det slik også:) Da vi hadde snakket lenge om å få en til og endelig bestemt oss, virker det som han får kalde føtter og at jeg egentlig er alene om dette...Dette er 1 pp, men ser at det vil være et problem med hver dag hvis dette drøyer. Rart egentlig for han har aldri hatt problemer ellers, så det må jo være stresset på at han "må". Vi får ta det annenhver dag i neste pp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...