Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på 2 år og har såvidt begynt å tenke på nestemann. Men er så usikker på hva som er passende aldersforskjell og om jeg i det hele tatt skal henge meg opp i det, om dere skjønner....

Har hele tiden tenkt at 3 år + er fin aldersforskjell, men det er vel ingen krise om det skjer før heller kanskje? Vil liksom ikke at lille jenta mi skal være for liten, og klarer vi to små barn etc etc...

Vet ikke helt hva jeg vil med det innlegget her, lufte litt tanker kanskje bare....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei..

vi venter nr 2 i april og førstemann ble 2 år nå i januar. så blir 2 år og 3 mnd mellom.. har alltid ønsket meg to tette, men det er jo helt opp til hver enkelt.. syns du burde føle på kroppen om du er klar.. ellers så har jeg lest at 3 år mellom er veldig bra sånn medisinsk eller hva det heter. bra for kroppen liksom..

håper du finner ut av det.. lykke til..

Skrevet

Akkurat 2år mellom mine gutter. Når jeg fikk ny baby ble eldstegutten min plutselig veldig stor. Og det var vel først da jeg så alt han klarte uten meg. Kjempfin adersforskjell spør du meg, men det er mye hva du selv gjør det til. Selv to små barn stopper ikke oss til å reise på ferier, ta dem i vognen for å gå en kveldstur, fritidsaktiviteter osv.

Skrevet

Vi har to år mellom de to eldste og 2 år og 3 mnd mellom nr2 og nr3. Synes at rundt to år er en fin aldersforskjell. Den er såpass stor at eldste ikke er så liten lenger og klarer mye selv. Samtidig er forskjellen så liten at de kan leke fint sammen når de blir litt større. Hos oss begynte de to eldste å leke fint sammen fra han var 3,5 og hun var 1,5. Nå, et år senere kan de underholde hverandre godt og de liker samme type aktiviteter. Dette at de synes de samme tingene er morsomt er spesielt fint når vi skal på turer og ferie. Da kan vi alle være fornøyde med de samme tingene. Hvis aldersforskjellen på ungene blir alt for stor, kan det være vanskeligere å tilfredstille alle samtidig.

Skrevet

Første blir 3 år i april, og vi venter nr. 2 i mai ;-)

Så da blir det ca 3 år mellom dem, tror det er passende aldersforkjell ;-)

Skrevet

Gutten vår var 2 år og 3 mnd da lillebror blev født. Jeg syns det har gått helt fint. Jeg har hørt at 3 år skal være en fin aldersforskjell men husker ikke grunnen:)

Skrevet

Har i underkant av 2 år (21- 23 mnd) mellom de fleste av våre 8 barn og synes det er en ypperlig aldersforskjell. Det lengste vi har mellom noen av barna er 2 år og 8 mnd ca og synes nesten det var i meste laget. ;)

Skrevet

Jeg venter nr.2 i slutten av mars og da blir det 2,5 år mellom de. Det var akkurat den forskjellen vi hadde håpet på.

Skrevet

Gutten vår ble 2 nå i januar, og vi venter nr. to i september. Synes det er et fint mellomrom jeg:) Klart det er mye jobb med to barn, men tenk så mye glede også;)

Skrevet

Vi har 2 gutter med 2 år og 14 dager i mellom. Eldste er født i januar og minsten i februar. Så da får vi vel ta tredjemann i mars neste år... hehe... Eldstemann er 3 år nå og minsten blir snart 1 år.

Skrevet

8 barn? Det er bra gjort, oktaviastar!

Larena, jeg har 16,5 mnd mellom mine, altså 2 tette:-) Går veldig fint og ville gjort det igjen! Nå når de er begynt å bli store, (snart 1,5 år og snart 3 år) ser jeg hvor heldig jeg er som har de så tett, og kommer til å få masse igjen for det også i årene som kommer. Var litt arbeid det første året, men det var verdt det!

Ville ikke tenkt så mye mer på det hadde jeg vært deg, og bare latt naturen gå sin gang;-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...