Slalotte Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Jeg lå å tenkte i natt mens jeg så på han at jeg elsker han såååå mye.. Husker da det var slutt mellom oss og jeg prøvde såå hardt for å komme over han, men det gikk ikke.. Husker akkurat hvordan jeg følte det når han ringte meg, når han ikke klarte å komme over meg heller.. Gikk en mnd fra hver gang jeg fikk en tlf fra han.. Han hadde skult nr, men husker alltid at han sa hei.. og jeg ble helt satt ut av hvor trygg og vakker stemme han hadde hver gang.. jeg skønte først da hvor mye jeg elsker han.. sånne ting kan fort glemmes når man lever et liv i rutine(grunnen til det ble slutt).. Men det er jo sånn da at man vet ikke hva man har før man har gitt slipp på det.. Jeg har lært meg til å verdsette det jeg har for jeg har en gang gitt slipp på det og det var det dummeste jeg hadde gjort.. Vi ble sammen og 6 uker etter fikk jeg vite jeg var gravid <3 Tenkte jeg skulle overaske han når jeg fikk penger.. tenkte på: Å legge 4 roser(for hvert år vi har vært sammen) og et kort der det sto noe sånt at "Jeg inviterer deg til middag i kveld kl. 18.00 og kino etterpå" og noe mer da seff Og legge til en brent cd som er alle sangene på som minner meg om han.. Tenkte jeg skulle legge det i bilen hans på kvelden når han har lagt seg så han ser det når han skal på jobb.. Noen som har noen andre forsklag på hva jeg kan gjøre? Bare å slenge inn noe forslag
møkkamannensfrua Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 hmmm.. den der var romantisk.. kan tenke meg en helg bort på hotell med spa.. ellers en minicruise... om jeg har råd til å bruke litt mer.. ellers hva er favoritt interessene hans? feks om han er glad i konserter, det går sikkert an også
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 Hm...er dere forlovet/ gift? Hvis ikke.....kan du fri til ham 29. februar!!!!
Slalotte Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. januar 2008 han elsker fisking, hadde jo vært fint med pilking en fin dag(men er liksom ikke så romantisk det da)...¨ Ja det kan jeg jo... vi er ikke forlovet eller gift.. men vi har lenge tenkt på akkurat det å forlove oss.. vi har bare ikke kommet så langt noen av oss.. men hvor mye koster egentlig forlovelses ringer? og blir det ikke litt dumt at jeg frir? han har alltid sagt at hvis vi skulle gifte oss så ville det være han som skulle fri og være litt romantisk.. men noen av oss må jo nesten spørre..
dritgrei hei hei! Skrevet 24. januar 2008 #6 Skrevet 24. januar 2008 skuddårsaften 29. februar er den "eneste" dagen kvinner har "lov" til å fri, og ringer er ikke dyrt...v i forlovet oss med sølvringer, og giftet oss med gull og diamanter.... en forlovelse handler ikke om penger, men om alle de tingene du tenkte da du så på han i natt :-)))
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #7 Skrevet 24. januar 2008 Skuddårsfrieri Skuddårsdagen var i gamle dager den eneste dagen kvinnen kunne fri. Mannen har alltid kunnet fri på en hvilken som helst dag. I våre dager er det likestilling på dette området også og kvinner kan fri hele året. Likevel er skuddårsfrieri fortsatt populært, på skuddårsdagen kan mannen i følge gamle skikker nemlig ikke si nei uten å betale bot. Svarer mannen nei, må han ut med en bot, på tolv par hansker. Hanskene skal skjule kvinnens manglende forlovelsesring.
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #8 Skrevet 24. januar 2008 Frieri Det høytidelige frieriet en sterkt romantisk handling. Tradisjonelt kan mannen fri til kvinnen når som helst, mens kvinnen ifølge gammel skikk bare kan fri på skuddårsdagen hvert fjerde år. Når en kvinne fridde til en mann på skuddårsdagen, var mannen forpliktet til å svare ja. Svarte mannen nei, måtte han ut med en mulkt, som i nyere tid er satt til tolv par hansker, for å skjule kvinnens manglende forlovelsesring. Skuddårsfrieri er fortsatt populært, men i våre dager kan kvinnen fri når som helst. Ved frieri er det vanlig at mannen gir kvinnen en forlovelsesring, men det er heller ingenting i veien for at kvinnen gir mannen en ring dersom hun som frir. I andre land er det annerledes. Ifølge tradisjonen skulle en forlovelsesring innholde en diamant. Ifølge gammel overtro styrket og befestet diamanten kjærligheten. Nå brukes også edelstener som rubiner, safirer og smaragder i forlovelsesringer, men til disse har det vært knyttet annen overtro. I USA heter det at en forlovelsesring skal koste like mye som mannens månedslønn, mens i Frankrike sies det ofte at forlovelsesringen er kvinnens forsikring hvis han forlater henne.
Slalotte Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. januar 2008 Det viste jeg ikke Men da er det avgjort da! Jeg frir til sambo 29 februar.. <3 Men noen ide om åssen jeg skal gjøre det? middag? kino? ett eller annet? Hvordan gjorde dere det, hvis det er noen som har fridd til mannen sin her.. Noen romantiske ideer?? Uten å være for "klissete" på en måte.. hehe..
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #10 Skrevet 24. januar 2008 Stilig du velger å fri!!! Fortell mer 1. mars!
Slalotte Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 24. januar 2008 noen nettsider jeg kan se på forlovelsesringer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå