Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Da jeg var liten fikk jeg ris av pappa.Det var så flaut i flere dager etterpå.For meg og søsknene mine.Var det sånn for dere og? Eller var dere helt vanlige mot hverandre etterpå.Trakk dere på dere trusa og buksa igjen selv? Det gjorde pappa av og til for meg.Grøss og gru.Blir flau av og til den dag i dag når jeg tenker på det
Anne-B. Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Jeg fikk smekk en gang da jeg var liten og var oppe av senga for ørtogførtiende gang. Da var det nok et beger som rant over for det godeste pappaen. De to tingene hendte aldri igjen, verken hver for seg eller sammen. Men om det var flaut, husker jeg ikke. Hva gjorde at det var flaut? At du hadde fått ris, eller at han hadde sett baken deres eller at dere hadde gjort noe galt?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 Vet ikke akkurat hva som gjorde det så flaut.Alt tror jeg. At han trakk ned trusa og buksa og la oss over knærne.Etterpå ble det stille i huset.Vi snakket aldri om ris hjemme hos oss.Det bare skjedde.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #6 Skrevet 24. januar 2008 Det var faren din som burde være flau etter en slik episode. Særlig når han trakk ned og gav på blanke rompa. Fy!
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #7 Skrevet 24. januar 2008 Mamma gav meg skikkelig ris på blanke messingen en gang fordi jeg blånekta å gå på skolen. Det er det mest ydmykende jeg har opplevd, og siden mamma ellers er et oppegående menneske regner jeg med at dette ikke akkurat var hennes stolteste øyeblikk som mor.. Jeg husker ikke noe mer fra den dagen, men regner med at stemningen var relativt laber etterpå. Og jeg gikk på skolen, hehe.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #8 Skrevet 24. januar 2008 http://www.dinbaby.com/forum/thread/4644232
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #9 Skrevet 24. januar 2008 Har heldigvis aldri fått ris av min far eller mor. Men ja, jeg hadde nok blitt flau. Pga det med trekke ned trusa, buksa å bli lagt over knærne.... uæææh....
MrsLene Skrevet 24. januar 2008 #10 Skrevet 24. januar 2008 Jeg fikk ris på rompa noen ganger da jeg var liten og "slem". Det var jo ikke vondt, bare tanken som var ydmykende og litt skremmende. Og det hjalp.At foreldrene mine gjorde det gjør meg absolutt ingentingen nå. Det var deres måte å "straffe" på, noe som var litt mer vanlig da. Synes noen foreldre er hysteriske når det gjelder straff for barn. Jeg har den meningen at det hjelper ikke å sitte ned å prate rolig hver gang de gjør noe feil. Greit de første gangene, men etterhvert er det skammekrok, eller time out. Jeg har også knipset hånden til datteren min når hu ikke ville høre for 3'dje gang.Tror ikke jeg kommer til å rise datteren min på rompa. Jeg har heller funnet andre metoder som fungerer bra.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #11 Skrevet 24. januar 2008 Jeg fikk aldri ris, men de hadde det med å ta skikkelig tak i overarmen min og klemme til med de maktet (trodde jeg i hvertfall) mens de kjefta på meg når jeg hadde gjort noe galt (lærte etterhvert det, så når jeg følte på meg at jeg hadde gjort noe jeg ikke burde gjøre slo jeg armene omkring meg selv og løp alt jeg kunne...). En gang ble jeg slått i ansiktet av pappa, da han mente jeg hadde snakket for lenge i telefonen med ei venninne, da var jeg 15 år og ble sint (jeg er 23 i dag), reagerte med å rnge til mormor og gråte litt, stikke hjemmefra og ikke komme tilbake på mange timer. Jeg er ikke flau, synes det er pappa som bør bli flau... det gjorde dritvondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå