Gå til innhold

Enda et innlegg om permisjonsdebatten.... Jeg gir opp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sittet å lest gjennom de andre innleggene nå og gjort meg opp noen meninger.

Ser veldig mange av dere skriver "man får til det man vil" men hva med de som IKKE vil da? Min kjære er en utrolig rastløs person og har ikke noe ønske om å være hjemme i hele 3 mnd med en eventuell nestemann, mer enn nok med 6 uker synes han. Jeg derimot trives veldig godt hjemme og kunne virkelig tenkt meg å vært hjemme de 10 mnd (vi hadde nok ikke hatt råd til mer).

En annen ting er ammingen,, jeg kunne tenkt meg å amme minst et år med nestemann, skulle jeg begynt å jobbe når babyen var rundt 6 mnd så hadde jo ikke dette gått! Jeg bruker en time til jobb hver dag så da måtte min kjære tilbragt 4 timer i bil om dagen bare for at jeg skulle fått amme den lille. I tillegg så er det jo også mange som nattammer fortsatt når barnet er 6-7 mnd, da er det rimelig slitsomt å skulle opp på jobb klokken 6 om morningen.

Det er helt klart positivt om de fedrene som kan og VIL får ta ut mer permisjon enn de 6 ukene som er obligatorisk i dag. MEN jeg personlig ser det som et stort skritt tilbake om politikerne skal begynne å ta valg for oss og bestemme hva som er det beste i vår situasjon.

Dagens opplegg er perfekt synes jeg, da kan hver familie bestemme hva som passer best for dem.

Vi tjater i vei om likestilling, men sannheten er at det vil alltid være en forskjell på kvinner og menn og personlig liker jeg det sånn :)

Vi er da likestilt å det holder nå. (eneste jeg kan sette fingeren på er at kvinner og menn burde ha like lønninger når de har samme stilling)

Unødvendig å legge til at jeg ikke er en stor feminist...

VI VIL VELGE SELV!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig. mannen min har egentlig ikke helt våkna før han passerte året heller. Fra å være litt tafatt har han virkelig kommet seg som pappa. Kan jo være fordi han var ute i jobb. tror ikke han hadde ønsket å være hjemme heller. Selv om han elsker sønnen sin.

Dagens opplegg er bra, men kunne som jeg har sagt før. Vart 3 mnd lenger.

Også burde alle fått ha permisjon på lik linje. uføre eller ikke!

Skrevet

Synspunktene dine ang. permisjon velger jeg å ikke kommentere, din mening er din mening, og den er du i din fulle rett til å ha. Om jeg er enig eller uenig med deg, har jeg ikke sagt noe om. :-)

MEN, at vi er likestilt så det holder her i landet, det er jeg STERKT uenig i! Hvor mange kvinner har vi i ledende posisjoner i forhold til antall menn? Hvor mange kvinnelige styreledere i forhold til menn? Hva med lønningene på typiske kvinnearbeidsplasser? Tror du det er tilfeldig at syke-/hjelpepleiere og lærere og ikke minst førskolelærere henger laaaaaangt etter lønnsmessig? Å nei, gutteklubben Grei, de får det til, skjønner du, slik at menn beholder såpass overtak at vi kvinner ikke klarer å komme til i nærheten av full likestilling i dette århundre...

Og hvis du spør dem som kjenner meg, så vil ingen av dem betegne meg som feminist... Men realist, derimot...

Skrevet

Sånn har det vært her også, han var absolutt ikke tafatt før, men har blitt mye mer "forelsket" i henne etter at hun lærte å gå, prate o.l.

Selvom han elsker tuppa over alt hadde ikke han trivdes med å gå hjemme med henne, hvorfor skal da JEG som virkelig vil være hjemme tvinges ut i jobb? også skal han gå hjemme å kjede seg. Henger ikke på greip!

Skrevet

Som om jeg skulle sagt det selv Mami og Surferosa!!!

Jeg nattammet til 8 mnd... (fullammet til 6mnd) Hadde aldri i verden orket å jobbe samtidig!

Jeg trives best hjemme, mannen trives best på jobb!

JA til valgfrihet!!!!! Jeg kan gjerne gjenta det!

Så dere Holmgang i dag forresten?

Skrevet

Signerer deg Mami og Surferosa :) Som om jeg skulle sagt d selv :)

Skrevet

Det er mange ting jeg gjerne vil velge selv, som hvor mye skatt jeg skal betale, når barnehagen skal åpne,hvor fort jeg sal kjøre osv. Likevel ser jeg at dette er forhold som har konsekvenser for fler enn meg selv og min nermeste fammilie. Derfor er det natulig at andre er med på å ta disse avgjørelsene. Det blir på samme måte med foreldrepermisjonen.

Det er foresten ingen ting som tvinger mannen til å ta noe permisjon nå heller. Det er et tilbud de fleste takker ja til.

Skrevet

Kakao:

Lønningene sier jeg meg jo enig i så klart...

Men resten tenker jeg egentlig ikke så mye om, innrømmer gjerne at jeg er tafatt på det området hehehe ;)

Jeg er ikke noen arbeidsnarkoman selv så vil nok aldri få noen lederstilling, hadde sikkert tenkt annerledes om jeg hadde store ambisjoner om å nå langt sånn sett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...