Gå til innhold

Hcg måling, han noen svare ?


Silje123

Anbefalte innlegg

Hadde tatt en blod prøve da jeg var på kontroll på uke 4+5 , da hadde jeg litt over 500 hcg, skal i morra å da er jeg 6+5 hva er normalt da ?

 

Takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg, jeg vet egentlig ikke så mye om det her, men det var ei annen jente her som skrev i sitt innlegg at ho var ca 6+6 og at målingen var på 60500 og at det var bra.

 

synd ingen svarer deg ;(

 

Lykketil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser lenger ned på siden er det en anonym som har lagt inn et innlegg. Tror det het HCg måling.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hcg nivået ditt da du var 4+5 skal i hvert fall være helt normalt:-)

Da jeg var sånn ca 4+4 hadde jeg hCG nivå på 415, og dagen etter på 702. Man skal egentlig ta med en dag i mellom, da det skal doble seg på denne tiden, men legen/furst hadde rotet bort prøven jeg tok to dager før, så måtte ta en ny dagen etter. Har hatt endel småblødninger helt siden før jeg testet positivt, så har vært litt nervøs da jeg hadde en SA tidlig i desember, men stigningene mine har vært veldig bra:-)

Litt vanskelig for meg å regne fra når jeg hadde EL da dette er noe usikkert da jeg ikke rakk å ha en menstruasjon etter SA;-)

 

Min hcg (ca), og dette skulle visst være bra:

4+4 = 415

4+5= 702

5+6= 9800

6+1= 16000

 

Det er viktig å huske at det er veldig store individuelle forskjeller når det gjelder hCG. Det viktigste er at det er stigning.

 

For HCG nivåer <1200 mIU/ml er den forventede doblingstiden er 48-72 timer.

For HCG nivåer 1200 to 6000 mIU/ml er den forventede doblingstiden er 72-96 timer.

For HCG nivåer >6000 mIU/ml er den forventede doblingstiden er >96 timer.

 

Her har du en tabell som viser NORMAL HCG STIGNING (som du ser så kan det være STORE individuelle forskjeller:

At 14 DPO, avg HCG level is 48 mIU/ml, with a typical range of 17-119 mIU/ml.

At 15 DPO, avg HCG level is 59 mIU/ml, with a typical range of 17-147 mIU/ml.

At 16 DPO, avg HCG level is 95 mIU/ml, with a typical range of 33-223 mIU/ml.

At 17 DPO, avg HCG level is 132 mIU/ml, with a typical range of 17-429 mIU/ml.

At 18 DPO, avg HCG level is 292 mIU/ml, with a typical range of 70-758 mIU/ml.

At 19 DPO, avg HCG level is 303 mIU/ml, with a typical range of 111-514 mIU/ml.

At 20 DPO, avg HCG level is 522 mIU/ml, with a typical range of 135-1690 mIU/ml.

At 21 DPO, avg HCG level is 1061 mIU/ml, with a typical range of 324-4130 mIU/ml.

At 22 DPO, avg HCG level is 1287 mIU/ml, with a typical range of 185-3279 mIU/ml.

At 23 DPO, avg HCG level is 2034 mIU/ml, with a typical range of 506-4660 mIU/ml.

At 24 DPO, avg HCG level is 2637 mIU/ml, with a typical range of 540-10,000 mIU/ml

 

Nå får du bare sette igang å regne!:-)

Dessverre går ikke tabellen lenger enn til 24 DPO, men du kan søke på google på "hCG levels", så finner du kanskje noe mer.

Du kan jo regne ut fra de verdiene du hadde når du var 4+5, og når du har kommet til 1200-6000, må du huske at det ikke dobler seg annenhver dag, men hver tredje. Over 6000, hver fjerde.

 

Lykke til:-))))

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia

takk skal dere ha for at dere svarer, i dag var jeg på ul og fikk se babyen min for første gang, gud hvor herlig følelse.

 

Alt så bra ut så nå er dete bare å se framover ;)

 

 

Masse klemmer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Silje123:-)

 

Så fint at alt gikk bra idag:) Jeg har også vært på UL i dag og så et lite bankende hjerte. Helt herlig:-))) Men jeg ble satt tilbake en uke da;-) Hva med deg? Hvor langt er du på vei?

 

Fikk du regnet ut hCG verdiene du skulle hatt idag?

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvorfor i all verden spurte du ikke legen når du først var der??!! det er jo han som har greie på det og ikke alle de nervøse hysteriske damene her inne på nettet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mama73

Blir litt lei av disse negative som skriver om oss" hysteriske" he he

De er tilogmed så feig at de underskriver med ANONYM !

Men over til oss som trives her på BIM , jeg er 7 uker i morra.

har ikke regnet ut verdiene men alt så topp ut så da bekymrer jeg meg ikke ;) Hvor langt er du på vei ?

 

Hvor bor du og har du mange barn fra før ;)

Klem tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...