nøve87 Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 det lurer jeg å på.... fikk vite igår at jeg kunne få penger gjennom lånekassen viss jeg fikk permisjon ifra skolen.. men skal jeg bare søke for å søke liksom, jeg vet jo ikke hva jeg vil... det eneste jeg vet er at jeg vil være hjemme med barnet mitt lengst mulig, men ser jo ut som om jeg må begynne på skole med engang.....
linepetrine Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Du søker fødselsstipend på Lånekassen og fødselspenger på NAV. Dersom du ikke har vært i jobb, har du allikevel krav på engangsstøtten på 33 000, så søk i vei
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 NAV og lånekassen samarbeider absolutt ikke!!!! Ikke vet de om hverandres ordninger og greier sjelden å svare på de spørsmål man har....blir så utrolig frustrert!!!!!!
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 10. august 2008 #5 Skrevet 10. august 2008 Vet at dette svaret kanskje kommer litt sent, men svarer alikevel. Du må registrere deg som fulltidsstudent slik at du kan få penger fra lånekassen (fødselsstipend + forsørgerstipend). Så søker du om permisjon fra studiet, så i praksis trenger du ikke studere det første året om du ikke vil. Og nei, NAV og lånekassen samarbeider ikke. Det rådet du fikk fra var for at du skulle vite om dine muligheter slik at du får mest mulig økonomisk støtte. For engangsstøtten alene rekker ikke så fryktelig langt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå