1, 2, 3!!! Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Jordmor anbefalte meg å ta multivitamin eller i alle fall b-vitamin, siden jeg var litt svimmel hver dag. Anbefalte å kjøpe det på vanlig butikk, da et var en del dyrere i helsekostbutikker, og det likevell var det samme. Hva bruker dere? Fant 2 bokser på rema i kveld. Den ene var B-vitamin. Denne innehold B12, B6, B1 mm. Den andre var Vitamin- og mineraler. Denne innehold bl.a. B12, folat, m.fl. Noen innspill?
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Har jm fått påvist at du lider av vitaminmangel da? Kan jo være flere årsaker til svimmelhet... Selv tar jeg kun tran. Har også vært svimmel i perioder, men det har vært pga lavt bt til tider. Viktig å passe at du ikke får for mye av de samme vitaminene iallefall, dersom du tar annet (spes vit A) Kanskje noen andre har mere peil på hvilken du bør velge?
maymum Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Eg ville ha snakket med lege. Kan være flere grunner til svimmelhet. feks lite jern, lavt bt og selvfølgelig vitaminmangel. Det er noen fettløslige vitaminer en ikkje bør ta for mye av når en går gravid.
1, 2, 3!!! Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. januar 2008 Glemte å si at blodtrykket mitt var 108/60... Hvis det har noen betydning.
Grateful mom Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 Hvis du ikke har fått målt mangel ved blodprøve, ville jeg IKKE ha tatt kun for å ha tatt... Leger og jordmødre som ikke har peiling... I verste fall kan feilbehandling medføre andre mangler som følge av overdosering, eller at et vitamin/mineral opptar plassen til et annet, spesielt gjelder dette mineralene! Nei, ta heller multivitamintilskudd, og ta evt blodprøver for å finne hvilke mangler du har...
lykkelig familie på 4:) Skrevet 24. januar 2008 #6 Skrevet 24. januar 2008 Spiser multivitaminer jeg. Husker ikke hva de heter, men er en eske med 24 "dagsdoser" i til ca 85 kr tror jeg. Er små poser med tre forskjellige piller i. Inneholder vitaminer, mineraler, antioksidanter og omega3. Synes den er kjempegrei jeg, får liksom alt på en gang der:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå