Gå til innhold

Må jeg vaske gulvet hver morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på snart halvtannet år har fått påvist astma. En kollega sier at jeg må vaske gulvet hver dag før hun står opp får å unngå at hun blir verre. Syntes det høres ekstremt ut. Gjør andre med astma barn da. Hun er ikke hardt plaget, men det er barnet til min kollega.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør ikke vi! Her støvsuger vi 1-2 ganger i uka. Vasker ca. hver andre uke.

Skrevet

Er det ikke noe slik at man må unngå å vaske med vaskemidler også? (det er jo ikke godt for noen)

Anbefaler enjo produkter....;)

Skrevet

hva er enjo produkter. Hva er spesielt med dem? Hvor får jeg tak i det?

Skrevet

vasker du over her gulvene bare annenhver uke - med barn som har astma???

Jeg ville nok vasket det oftere enn det, men ikke hver morgen akkurat. Bruk tørr-mopp annenhver dag, vil jeg tro holder?! Spørs jo hva smo gjrø at hun blir så tett da, er det støv som gjør det?

Se under "eksem og allergi" forumet, du treffer nok flere astmabarn der. Eller se på www.naaf.no

Skrevet

Er det allergiastma eller kulde- og anstrengelsesastma jenta di har da? Jenta vår på 4 har kulde- og anstrengelsesastma og da gjør det ikke noe om det er litt støv inne.

Kan ikke skjønne at du trenger å vaske gulv hver morgen. Det må være i ekstreme tilfeller i såfall.... Må man vaske golv så er det jo like støvete i seksjoner, sofa etc...så da må man nå vaske alt da hver morgen.. Aj så slitsomt!

Jenta vår klarer seg bra selv om det er litt støvete her. :)

Skrevet

Kjøp forøvrig ny støvsuger.

Nilfisk anbefales på det sterkeste. Minst partikkelspredning av dem alle. Litt dyr men verdt hvert øre!

Ikke vask for ofte heller, men ha gode rutiner på støvtørk, ikke ha klær liggende fremme etc.

Skrevet

jenta mi blir verst ved aktivitet. Jeg vasker minst en gang i uka og med tørrmopp og støvklut 2-3 ganger i uka. Litt ettersom.

Skrevet

Som mor til to astmabarn vil jeg gjerne svare deg her. Du trenger ikke vaske gulvene hver dag FØR barnet ditt står opp. Men jeg anbefaler deg å kjøpe engangsmopper (de våte) og dra lett over gulvene en gang om dagen med disse. Støvsuging kun hvis du har "våt-Støvsuger" Vanlig støvsuger virvler veldig mye opp støv, og kan faktisk gjøre det verre. Nå har mine barn reagert veldig på hus-støv, så det har vært nødvendig å holde det så støvfritt som mulig, men ikke hysterisk husvasking for det altså. Vasker husvask (vegger og tak) i alle rom et par-tre ganger i året, rommene til barna ca en gang pr måned. Blir jo litt ekstra vasking enn normalt, men heller det enn å ha tett og sjuke unger. Pass på å lufte ut tidlig om morgene, slik at dagen starter med ren og frisk luft innendørs. Kan og ta med at hvis du til sommmeren tørker klær utendørs, så prøv å unngå dette i den verste pollenperioden. Lykke til. Aastmadiagnose er ikke noe morsomt, men er heller ikke verdens undergang.

Skrevet

Ja, er mest ved anstrengelse her og. Såg for meg at jeg måtte si opp jobben for å vaske hehe.... Syntes det var litt ekstrem men... Er kanskje ikke verdens flinkeste til å tørke støv, men alle gulv blir i hvert fall vasket minst en gang pr. uke og det ligger bare klær i gangen, badet og vårt soverom, ikke hennes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...