HelenFlores Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Litt inspirert av ett innlegg under her lurer jeg på om noen der ute som meg, har hatt mye ryggsmerter i tidligere svangerskap. Ikke bekkenløsning, det har jeg bare fått svakt nå i uke 27, men har slitt og sliter enda mye med ryggen og korsryggen pluss isjassmerter som gir gangvansker. Alt dette siden rundt uke 16, og det blir værre for hver uke som går:( det jeg da lurer på er om noen har hatt lignende svangerskap, gikk dette over kjapt etter fødselen?? Er så redd smertene skal vedvare når lille jenten vår kommer og at jeg da skal få problemer med å ta meg av henne når min kjære må tilbake i jobb... Går selvsagt til fysio nå og vil fortsette med det i opptill de seks månedene man har rett på etter fødselen.
Nr 3 underveis Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Hei! Jeg har ikke födt enda.. Men har hatt det tilsvarende. Tror jeg fikk isjas rundt uke 21-22.. Jeg fikk akupentur av jordmora mi pga isjasen.. Det hjalp veldig. Jeg mente selv at smertene ikke var sä ille, men oppdaga plutselig at jeg kunne gä normalt igjen.. Har nä hatt vondt i korsryggen i ca et par uker, men det er mest om kvelden när jeg er sliten. Det jordmor sa, er at barnet ligger ä trykker pä forskjellige nerver. Derfor vil jeg tenke at det sikkert gär over etter födselen. God "bedring"
HelenFlores Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2008 Takk:) Krysse fingrene for det. Og god bdring til deg også
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 Jeg var sykmeldt pga bekkenløsning og ryggsmerter i første svangerskap, og jeg er det denne gangen også. Første gangen startet det rundt uke 12, denne gangen litt senere. Men alle smerter forsvant ved fødsel første gang, så jeg satser på at de gjør det denne gangen også =o)
kokosyklus Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 hei hei! Jeg hadde korsryggplager rundt samme tid som deg. Gikk til kiroprtaktor og fikk ordent opp i sakene med en gang. Det var utrolig godt. Var veldig plaget med kvalme på den tiden også, så det var ikke så eltt å få gått en tur eller trent noe som helst. Allikevel fikk jeg som regel karret meg ut et par turer i uka og det hjalp veldig. Så fort kvalme gikk over kom jeg igang med forsiktig trening igjen, ogt nå er ryggplagene helt borte! De kommer ifgjen så fort det går mer enn to dager mellom en treningsøkt, men absolutt å leve med i forhold til hva det var:) Bekkenet krangler i ny og ne, men det får jeg ikke g jort så mye med allikevel:) Så mitt tips til deg er at du bør finne en måte å "trene" på som passer din kropp nå under svangerskapet. Om det er 20 min på en sykkel, en gåtur om dagen eller dette + litt ryggøvelser daglig eller tre ganger i uka. Det er tungt de første gangene, men skal si deg at det gjør susen senere. Nå har jeg ni dager igjen til termin og trøbbelet med å bøye seg ned osv avtar! jeg føler meg sprekere enn noensinne. Anbefales, hvis man er så heldig at man orker da. Finn iallefall en måte som passer for din kropp og din energi, men husk at du også får mer energi av å bevege deg litt. Lykke til:)
februarbarn2008 Skrevet 24. januar 2008 #6 Skrevet 24. januar 2008 Hei. Jeg har heller ikke født enda, men skal ha planlagt keisersnitt om 15 dager. Har vel egentlig hatt mye plager med ryggen siden jeg var 19 og nå er jeg 33. Og det er ofte så ille at jeg ikke kommer meg opp av senga. Forrige svangerskap var ikke plagene så veldig ille, men denne gang har de slått ut for fullt. Ble sykmeldt i uke 11, prøvde å jobbe halvt men da klarte jeg knapt å komme meg hjem fra jobb og var liggende dagen etter så jeg måtte fort gi opp. Holdt det egentlig i sjakk en stund da jeg prøvde å gå meg en lang tur hver dag, men i midten av desember måtte jeg gi opp det også. Og nå klarer jeg knapt å ta meg en tur på butikken, det føles som om ryggen skal svikte når som helst. Sist jeg var hos jordmor til kontroll klarte jeg ikke å ligge rolig på ryggen, det verket intenst og jeg tenkte at nå knekker ryggen sammen når jeg skal opp igjen, men det gikk gudskjelov bra. Er også veldig bekymret for tiden som kommer etter keisersnittet. Hvordan skal jeg klare å ta meg av en nyfødt hvis dette ikke blir bedre? Nå klarer jeg jo knapt å kle på 4 åringen våres enda han hjelper jo til selv. Prøver å trøste meg med at det sikkert er ungen som klemmer på noe nerver, i tillegg til at jeg er 12 kg tyngre enn jeg vanligvis pleier, så det må da bli bedre etterpå. Vi må jo bare håpe. Ønsker deg masse lykke til ihvertfall-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå