Gå til innhold

Noen her som har tatt CT?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tror ikke legevakten kan svare på det. men du kan prøve om du vil .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye radiografer her ser jeg.

Hvor jobber dere? Jeg er også radiograf, jobber i nord- norge

Skrevet

Takk til begge to :)

Leste på nett nå at jeg må kaste melken de første 24timene minst?

Fant også et innlegg fra ei anna om at hun ikke fikk ta hverken CT eller MR fordi hun ammer?

Jeg sliter med å opprettholde melken, hvis dette blir tilfelle for meg lurer jeg nesten på om det kanskje er best å utsette det hele....

Men. Kanskje litt skummelt det også. Om det skulle være noe (alvorlig) galt.

Skrevet

Hos oss får du ta CT og MR selv om du ammer. Men som du sier så må du kaste melken de første 24 timene etter at du har fått CT etter MR kotrast intravenøst.

Det går så bra skal du se...

Lykke til. Kanskje vi sees i morgen, om du kommer på min røntgen avdeling

Skrevet

Jeg måtte kaste all melk i 2 døgn jeg da. Hvor akutt er det med deg da? Hvis det kan være noe alvorlig som du sier så bør du jo ta ct.

Skrevet

Tror ikke det er akutt.

Er smerter jeg har hatt til og fra i flere år.

Blir bedre av antibiotika. Har gått på det nå, og er i ok form.

Blodprøvene mine er fine også.

Så det virket ikke som om legen egentlig hadde noe særlig forventning av undersøkelsen.

Skrevet

Okey. Da er det jo en vurderingssak. jeg måtte pent på ct gitt. pga andre medisiner så fikk jeg ikke ammet på 4-5 dager. Var ganske tungt å prøve å holde det i gang mens man er syk attpåtil. Men hvis det bare er 24 timer så tror jeg ikke det vil bli noe prob egentlig.

Skrevet

"Problemet" er at jeg sliter med ammingen, og at punping ikke er et alternativ. Desverre!

Nå har jeg så lite melk at jeg føler det er enten eller med et døgn uten amming.... Hjelper vell ikke stort om jeg ikke får ut melken uten at hun suger heller? (Melken som er i "sammen med" kontrastvæsken må vell ut?)

Åh, skulle ønske jeg hadde fått vite det tidligere!

Da kunne jeg hørt med legen min om det var noe alternativ - det tror jeg ganske sikkert det er. Enten i form av å vente litt eller andre undersøkelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...