OsloMor Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 I dag skulle jeg og Store-snuppa hente yngste-snuppa i bhg.(store-snuppa var litt dårlig så hun var hjemme i dag). På stor-avdelingen går det ei jente med down-syndrom, hun har egen assistent. Denne jenta kan bli rimelig voldelig og fiker gjerne til de andre, lugger og dytter. MEN i dag så så jeg at de hadde satt henne i en tripp-trapp-stol , spent fast i et rom lyset var slått av, alene....(Det er store vinduer ut mot der hvor vi går inn.) Da lurer jeg på om dette var en måte å straffe henne på, isåfall synes jeg det er rimelig på kanten og egentlig helt uakseptabelt.. Hun ble sluppet "fri" ganske raskt etter at jeg hadde kommet, men allikevel har jeg litt lyst til å spørre de i morgen.Eller legger jeg da nesen opp i noe jeg ikke har noe med? Må legge til at jeg ALDRI har sett noe lignende før, og er kjempefornøyd med barnehagen ellers.
OsloMor Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2008 Synes du jeg bryr meg med noe jeg ikke har noe med, mener du?
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Tja, skader ikke å spørre. Synes ikke det høres ut som en spesielt grei form for straff.
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 Det er fullstendig uakseptabel behandling! Jeg ville tatt det opp med pedleder, men forventet at du muligens ikke får hele sannheten. Jeg ville også tatt kontakt med jentas foreldre. Jeg får så vondt i meg når jeg leser om slikt, og det er dessverre slett ikke uvanlig at man gjør slikt med barn i barnehager. (eller, jeg trodde det var blitt bedre) Dette er nemlig slik de behandlet min bror når han var liten, fordi han var et uromoment. Det er også slik svogeren min med downs har blitt behandlet. Og det er så uhørt at jeg mener det er, selv om du kanskje ikke føler deg komfortabel med det, av ytterste viktighet at foreldrene får vite det så snart som mulig slik at de kan ta tak i dette.
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 Huff, nå fikk jeg vondt i magen og tårer i øynene. Kjære HI, ta det opp og sørg for at foreldrene får vite det.
OsloMor Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2008 Ja, jeg skal spørre ped-leder om det i morgen. Synes ikke akkurat at det var positivt nei, ped.leder er en dame jeg respekterer og jeg så henne ikke i der da. Men regner med at hun gir meg et ærlig svar... Synes det er så rart, fordi jeg har alltid tenkt at de ar vært så flinke med henne tidligere, hun har fått ny assistent så kanskje det har noe med det å gjøre? (Ja, ikke at det er akseptabelt av den grunn også.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå