Gå til innhold

Kan en baby spise FOR mye grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller regulerer de det selv?

`

Mina er 5 mnd og nesten 8 kg, så hun trenger mye mat :o)

Gir henne grøt av 1 dl vann 2 ganger om dagen i tillegg til pupp. men hun virker ikke direkte mett etter grøten, kunne sikkert spist mye mer egentlig. Hun har ikke hatt magevondt etter vi begynte med grøt.

Kan jeg bare gi til hun viser hun er mett? eller bør jeg ikke gi mer enn en posjon?

Da broren var mindre ga jeg så masse han ville, men han var 8-9 mnd så det føler jeg blir litt annerledes siden mage og tarm er bedre utviklet da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spurte HS om det samme i dag. Hun sa vi godt kunne bruke litt større posjon enn det som står som en posjon på pakka(3/4 dl pulver), men ikke doble- da ble det for mye og kunne forårsake mageondt.

Kunne du gi MME i tillegg da? evt litt fruktmos på toppen?

eller begynne med 1- 2 måltider til per dag? Vår spiser nå 1 banan til lunsj med pupp(litt) og ca et halvt glass med middag, i tillegg til grøt frokost og kvelds. Får pupp ved hver tmåltid, men MME på flase når hun skal legge seg. Synes det fungerer bra. Hun er 6 mnd og 8,3 kg og 70 cm

Skrevet

ikkeno problem at de spiser! det kommer ut i en av endene. værre om de ikke vil ha mat.. Så lenge de spiser en tallerken og ikke to,kanskje,men om den er full har ikke noe å si. Kan være en sulten-periode dette. Vi ga i den alderen; frokost-melk,lunch-grøt og pupp, middagsglass til middag med litt dessert av og til, grøt+pupp til kvelds;) Strålende fornøyd barn!!

Skrevet

Hun spiser 2 grøtmåltider om dagen nå, frokost og kvelds, ammer etterpå.

Kan jo begynne med litt middag ja og mer frukt. gir litt fruktmos på kvelden etter grøt, men ikke så mye. er nok mer mat i banan kanskje...

Har melk i massevis så jeg vil ikke begynne med mme til henne, hun er blid og fornøyd som dagen er lang, men er kanskje litt ofte på puppen om natten.. skal se om vi ikke gir litt mer grøt og begynner smått med most potet og gulrot til middag

Skrevet

Her var det et problem fordi mini spiste å fort at han ikke merka at han ble mett, og jeg ga han selvfølgelig, men da gikk det maaange timer til han var sulten igjen.Syns det var en litt "ond sirkel" siden det naturlig er best å ha regelmessige måltider, så jeg begynte å gi mindre porsjoner å heller oftere..Og som sagt over- ga heller litt frukt ved siden av:) Her veide han 9390 på 6mndrs..og 69 cm..Veldig glad i mat:p og kjempe humør:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...