Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 vår sønn er nå 3 måneder og endelig kvitt kolikken... Men sliter med å få lagt han ned om kveldene... Siden han er vant til å bli koset i søvn Samboeren min mener han må få skrike seg til søvn noen netter, men det er jo helt ulevelig å høre på..... i tillegg så våkner han kanskje etter en time å hyler til...(dette varer ikke så lenge, men føler meg som en skikkelig dårlig mor som lar barnet bare skrike alene:() Vet ikke hvordagn jeg skal kunne trøste han uten å ta han opp... Noen forslag
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Man skal ikke la barn som er så små ligge å hylskrike! Det du kan gjøre er å ta han opp, men ikke gå ut av rommet til han ikke gråter mer. Så legger du han ned igjen og holder han i hånden, stryker, synger litt til han finner roen igjen. Dette må du nok gjennta en del ganger, men så skal du se det ordner seg. Man kan ikke bar brått kutte strengen sånn når barnet er vant til å bli båret på og kost med hele tiden. Man må ta det gradvis. Og jeg vet hva jeg prater om, for går gjennom akkurat det samme selv nå med tulla vår på 2 mnd, Kollikken har akkurat gitt seg så må vi gradvis finne rytmen sammen igjen:o)
månestråle32 Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Har vært igjennom en del av det samme som deg. Vi frosøkte for det meste å la henne ligge i senga si, om hun ikke hylte besatt og vi trodde kanskje hun hadde mer vondt i magen eller en rap på lur, eller trodde hun var mer sulten. Vi lot henne ligge, holdt en hånd på brystet hennes og rugget forsiktig fram og tilbake samtidig som vi sang og shssset. Noen ganger hodt vi rundt stumpen/bleia og rugget henne derifra. Etter hvert når hun roet seg litt, sluttet vi å rugge, bare holdt hånda der. og så fjernet vi hånda og til slutt sang vi bare ved snegekanten, sa natta og gikk ut. Evt gjentok når det trengtes Fungerte litt og litt bedre. Vi har hele tiden jobbet mot at vi ikke skal ta henne opp og venne henne til at hun kan det bare hun skriker lenge nok. Ikke gi opp! gjør det dere tror på og back hverandre opp da det kan være lett å gi etter når man er sliten. tror gjentakelser er trygt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå