Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan vi tjene noe som heldst når vi mottar foreldrepenger?

Noen som vet noem om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva kan skje da? Blir vi fratatt noe fra foreldrepengene?

Skrevet

Nei, det er selvfølgelig strengt forbudt å tjene noe i tillegg. Gud forby om vi skulle få leve litt bedre ved å spe på litt ved å jobbe noen timer. Irriterer meg grenseløst!

Skrevet

jo, altså, det jeg fikk beskjed om hos trygdekontoret var at man kan jobbe maks 25% mens man er i permisjon. Det man da må, er å lage en såkalt gradert avtale med arbeidsgiver. Da mottar man 75% foreldrepenger istedet for 100% hvis man jobber 25%.

Skrevet

En kan tjene penger, men da mister man noe av støtten. Noe jeg syns er helt greit! Man får jo penger fra staten som kompensasjon for at man er hjemme med barna istedet for å jobbe! Man kan jo tross alt velge 100 % dekning i 10 mnd. Hvordan det er for studenter vet jeg ikke da...der er det vel kanskje lov å tjene litt

Skrevet

noen som vet hvordan det er når man er student og er i permisjon da? kan man tjene penger da? hvis man ikke mottar foreldrepenger selvfølgelig.. jeg tenker på om det vil skje noe med fødselsstipendet

Skrevet

hmm..tror du kan jobbe da, sålenge du overholder reglene for hvor mye du kan tjene mens du får lån og stipend.

Skrevet

ta en tlf til lånekassen, spørr om nøyakti det du lurer på, så for du riktige svar. Hvis du lurer på noe om foreldrepenger, ring trygdekontoret. Jeg tok en del tlf om disse tingene, fordi det som står på nett bla var så uklart synes jeg. Fikk masse hjelp da jeg ringte.. =)

Skrevet

dette lurer jeg på å.. skriv et innlegg da, hvis noen finner ut av det med lånekassen :0)

Skrevet

Jeg vet ikke åssen det er når jeg går hjemme og pappaen jobber. Men når han har pappaperm har jeg lov til å jobbe og tjene penger. Anbefaler deg uansett og ringe nav, dumt hvis du brått skulle tape penger, når du egentlig ville ha litt ekstra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...