Gå til innhold

Dere som sier dere går over ikm...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dere da at dere hadde el, og dere beregner ikm etter dette?

Altså, dere vet at dere hadde el og regner ikm ca 14 dager etter dette?

Men la oss si dere går 2 uker over tiden, vil det da si at dere får mensen 28 dager etter el, eller er det el som da har vært senere enn dere tror?

Hvor lang kan egentlig lutealfasen være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må det vel være el som har vært senere, for mensen kommer vel alltid omkring 14 dager etter el, +/- etpar dager. Men dette er noe jeg ganske sikkert tror, men ikke vet. Men vil gjerne vite det...

Skrevet

di fleste har en syklus på 28 dager..man teller fra 1 dag i forrige mens..på den 29'ende dagen skal man ha mensen..hvis du har en regelmessig syklus da som jeg har...ca 14 dager etter første dagen i forrige mens har du EL...

Skrevet

Ja, vet det med normalen, men ta f.eks. en som har uregelmessige sykluser. De som ikke temper eller tar el-tester og er sikre på når el var, hvordan kan de si at de er over ikm?

For en lutealfase er vel 14 +/- 2-3 dager? Den kan vel ikke være 20-25?

(ikke i min kunnskapsverden iallefall...) Så hvis noen stresser og mensen blir utsatt, da er det el som er utsatt, sånn at neste blødning også blir det, ikke sant? Det er ikke sånn at man stresser så lutealfasen blir lenger?

(hvis noen skjønte hva jeg spør/sier her da. Litt rotete...)

Skrevet

Oi, ser en skrivefeil. Det skal stå:

De som ikke temper eller tar el-tester og IKKE er sikre på når el var, hvordan kan de si at de er over ikm?

Skrevet

Lutealfasen er som du sier på +/- 14 dager, er syklusen lang, er det el som kommer sent. De som ikke temper/el-tester, kan kanskje kjenne når el er, eller de vet det pga el-slim. Ellers tror jeg ikke de kan vite når de har ikm....

Skrevet

nei jeg veit ikke hvordan de kan si at dem er over IKM..hvis syklusen er 30 dager den ene måneden og 35 den neste..da kan de ikke vite når IKM skal/skulle vært...

Skrevet

tror dette går med på hvor lang syklus man er vandt med å ha. Jeg har normalt 28dagers syklus, men som nå sier jeg at jeg gikk 5dager over ikm for jeg forventet at tr kom forrige fredag, men den kom i dag. Vet ikke om dette er noe svar på innlegget, men tror ikke jeg er den eneste som oppfatter dette med over ikm på denne måten :-)

Skrevet

Ja, så når dere sier dere går over, så er det i forhold til syklusen dere pleier å ha. Men de gangene dere går over, sånn som deg cecan24, da er det el di som er ca 5 dager forsinket slik at du også fikk mensen 5 dager senere enn vanligvis ikke sant? (på den måten blir jo lutealfasen like lang som den pleier å være... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...