Gå til innhold

tillab

Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har kanskje litt peiling på dette siden du studerer selv:

Hvordan er det med pappa permisjon for K når jeg er i permisjon fra studiene? Starter å studere i mars, og tar perm 3 uker før fødselen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

opp opp opp *mase*

Skrevet

Dytter litt for deg:-)

Stolt Mamma, kunne jeg fått passordet til hjemmesiden deres? Var så morsomt og følge med på siden deres, den var så fin:) Og Thea er så skjønn;-);-)

Skrevet

Mase mase mase...

Så lenge du mottar fødselstipend krever ikke lånekassen studieprogresjon men du regnes fremdeles av NAV som student og han vil da kunne ta ut 29 eller 39 uker med pappaperm...

Skrevet

klart du kan. sender den en pm =)

Skrevet

Takk takk Frøken.

Skrevet

litt mer mas: Er det sååå lenge altså?! Tenkte ikke helt over det her før jeg skrev takk jeg.. Altså det kommer itillegg til mine 10 mnd?

Leter etter info på nettet men blir ikke helt klok på dette..

Skrevet

Låner tråden deres litt jeg. Stolt Mamma, kunne vi sitte på på fredag?

Mangler deler til bilen, og de kommer ikke før 2-4 dager, og med min flaks vil det si at de ikke kommer før helgen :P

Skrevet

Dette forutsetter at du er student eller i jobb.

Men du får kanskje foreldrepenger også? Da vil hans del falle bort og han bare ha pappakvoten+ hva han nå enn får av deg.

Jeg derimot har ikke jobbet noe (har du?!) så jeg har ike krav på annet enn engangstønad fra NAV og fødselstipend. Da har faren egenopparbeidet rett til permisjon.

Skrevet

hallooooo hockey.

Seff kunne dere det, men vi får ikke dratt alikevell vi =(

K er syk så snille meg skal være hjemme og pleie gutten min!!

Neste gang kan dere sitte på! hehe ;)

Skrevet

HVA?! Kommer dere ikke?! *skuffaaa*

Hockey, dere har bare pent å komme asså;)

Skrevet

Vicky1984 kjører fra Lier... (uti oppi der hvor Stolt mamma bor)

Skrevet

Nope, Vicky har ikke bil hun heller. Men kanskje vi drister oss på bussen...

Skrevet

Jeg kommer ikke til å ha opparbeidet noe penger gjennom jobb nei. Tar litt ekstra på Akropolis innimellom bare.

Så kommer kun til å ha stipend fra Lånekassen + engangsstønad.

Er helt nytt for meg dette opplegget. 10 000 kr fra Lånekassen stemmer det?

Skal EmblaEiraPappan ta så lang perm eller? K ble helt satt ut her han..Vi visste ikke at det var så lang perm.

Skrevet

Sorry at jeg bryter inn assa, men må bare komme med litt tilleggsinfo her, ang permisjon.

Pappaen kan ta ut permisjon ja, men da mister du retten til permisjonsPENGER fra lånekassen, og får kun vanlig stipend i de mnd han har perm (dersom ikke han tar ut permisjonstiden som tidskonto). Se siste punkt nedenfor.

Hentet fra lanekassen.no:

Vilkårene for å få fødselsstipend er at du har opptak i en utdanning og:

at du har hatt rett til stipend eller lån fra Lånekassen de siste seks månedene før fødselen/adopsjonen

at du bor sammen med barnet

at din eventuelle ektefelle eller samboer ikke samtidig mottar foreldrepenger (fødselspenger) fra folketrygden. Unntak gjøres ved bruk av ordningen med graderte foreldrepenger (tidskonto)

Skrevet

nei dessverre får vi ikke til denne gangen =( Neste gang stiller vi sterkere!!!

Tåler du ett spm til Tilla?

Kan K ta sin permisjon samtidig som min? Eller må han vente til etter de 10 mnd?

Skrevet

Tusen takk!

Da har jeg fått svar på det jeg lurer på damer! Takk takk =)

Skrevet

Ja, da har man fått svar:)

Jeg mista nettet litt jeg, for jeg har lagt om hele passordgreien. Hadde en snyltejævel her inne seru, og den rappa så mye kapasitet:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...