Gå til innhold

Munnsår og gravidiet.. trenger litt hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann har fått munnsår, som jeg trur er av herpes viruset, siden det e blemmete... var å kjøpte antix i går for å smøre på, men står på pakkevedlegget at det er begrenset erfaring med kremen under graviditet, og at man må rådføre seg med lege før bruk av kremen dersom man er gravid. Så var jeg å kjøpte prolip herstat i dag (det jeg alltid har brukt tidligere) og der står det på pakkevedlegget at pga manglende erfaring anbefales ikke bruk under graviditet og amming.

Er det noen som har hatt munnsår under graviditeten og som har rådført seg med lege om det går an å bruke noen av disse produktene? Eller har noen andre tips om hva man evt KAN bruke??

Håper noen kan gi meg noen svar.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tannkrem er fint, da tørker munnsåret fort ut :)

Skrevet

Takk for rådet.. :) Men tannkrem hjelper desverre ikke på meg.. har prøvd det tidligere uten positiv virkning.

Har et lite utbrudd nå, men om jeg ikke får smurt det med noe snart, så blir det større og mer utbredt. Så utrulig plagsomt. Må vell kanskje bare få ringt legen i morgen... :)

Skrevet

Huffda. er ikke no særlig. Har nettopp hatt ett utbrudd selv, men heldigvis hjelper tannkrem på meg så det gikk fort over :) Du får ringe å høre så håper jeg for din del at det forsvinner fort for det er VELDIG ubehagelig :S

Skrevet

takk for det:)

Skrevet

Hei HI!!

Er veldig plaget med munnsår selv (herpes) Kjøpte Antix å det var en vidunder krem!!Virkelig..Spurte legen om det var okei å bruke den å det sa han den var!!Brukt hele tuben nå=)

Skrevet

Sinksalve kan også hjelpe. Tørker ut og lindrer, men det ser kanskje ikke så stilig ut med en hvit klatt midt på munnen :-)

Skrevet

Ok, det var godt å høre. Kjøpte Antix i går, men turte ikke bruke den, da det sto på pakkevedlegget at man måtte forhøre seg med legen først.

Takker for svar!! :)

Skrevet

Har ikke prøvd sinksalve enda, kanskje det er noe jeg må prøve en gang:) Har ikke noe å si om det er en liten hvit klatt der, så lenge det hjelper.. om det ikke er noe der, så kan det det straks bli mye verre:) Er ikke noe pent å se på sånner sår heller:)

Takker så mye for fine svar:)

Skrevet

Kjøp deg compeed munnsårplaster på apoteket. Vidunderprodukt som fnket godt for meg. Utbruddet mitt var over på fire dager.

Skrevet

Har prøvd den også tidligere, fungerte dårlig på meg... Tok lengre tid å behandle enn Prolip for eksempel.. syntes det var vondt å ta av plasteret når jeg skulle bytte det, da det rev opp hele såret, for hver gang jeg tok det av. Hadde håpet at det skulle fungere, siden det e kjekt å ha noe som dekker over, for å unngå smitte, og at noe/noen kom borti..

Men takk for rådet likevell:)

Skrevet

De skriver slik i pakningsvedlegget, rett og slett fordi det ikke har blitt gjort noe systematisk forskning på hvilke bivirkninger eller skader et foster kan få.

Legen har sagt til meg at medisiner som brukes på lokale steder på kroppen er ikke farlig. Så det er bare å bruke Antix. Det er jo uansett kun noen dager du bruker dette før munnsåret er over. God bedring;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...