mamma_til_2_prinsesser Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Er i uke 22 og har kynnere hver eneste kveld, pluss et par tre ganger i løpet av dagen. Er dette vanlig? Eller bør jeg kontakte jm?
smuppemor Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Er i uke 21 og har også ofte kynnere...Ihvertfall en om dagen, ofte flere...Vet ikke hvor normalt d er, men tenker bare at så lenge de ikke er vonde eller at en føler noe nedpress er d sikkert ok.... Er 100% sm, så er jo ikke sliten så mye heller, men merker d kommer flere kynnere når jeg har gjort mere enn normalt en dag... Skal til jordmor om to uker, tar d sikkert opp da....... Om dette var noe særlig til svar på d du lurte på var d jo kanskje ikke da, men tror nok så lenge de ikke er vonde eller regelmessige så er d vel ingen fare med d......
sekstisjuer Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 I de to forutgående svangerskapene hadde jeg mange kynnere hver dag fra ca. uke 18. Det heter seg at kynnere ikke er så farlige, og at det bare er livmora som trener seg opp til fødselen. Men av og til går faktisk kynnerne over til premature rier (har hatt det de to siste svangerskapene, men håper det ikke blir sånn denne gang - orker ikke tanken på sykehusopphold). Det er altså helt vanlig med kynnere, men blir de ekstra harde/vonde er det lurt å kontakte jordmor for en registrering av kynnerne. Jeg ble sykemeldt på grunn av sterke kynnere i forrige svangerskap, likevel ble de så sterke at de gikk over til premature rier. Svangerskapet før der igjen måtte jeg tilbringe to måneder på sykehus pga premature rier. Har også tendensen til kynnere nå, men så langt har de heldigvis ikke vært så vonde og så ofte. Er for tiden sykemeldt fordi jordmødrene er redde for at det samme skal skje som i de to siste svangerskapene. Håper det går bra med deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå