Gjest MyIian Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Jeg var student med fullt stipend før jeg fikk datteren vår.. Så gikk jeg over på rehabliteringspenger.. Pappaen jobbet hele graviditeten min.. Har han krav på pappaperm? En på jobben hans kom bort til han i dag og sa han måtte ringe nav fordi jobben betaler pappaperm og de mener han har krav på det.. Men etter å ha lest her inne så har han ikke det?
Gjest MyIian Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Selvsagt er det det, unnskyld at jeg spurte, siden det sikkert er noen som har vært student her.
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Han har krav på 29 eller 39 uker så lenge du er student og mottar fødselstipend fra Lånekassen.
Gjest MyIian Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 Det gjør jeg ikke iogmed at jeg er ferdig med skolen... Så han har ikke krav åp de 4 ukene ?
Carnivale Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 Ja, pappaen har rett på fedrekvoten på 6 uker såfremt du går tilbake til fullt studie/arbeid.
Gjest MyIian Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 Men det kan jeg jo ikke. Jeg er syk og har ikke akkurat kort utsikt til å bli frisk heller...
Carnivale Skrevet 23. januar 2008 #8 Skrevet 23. januar 2008 Syk som i en kronisk sykdom som du er under attføring for? Det er vel andre regler for attføring og andre trygdeytelser tror jeg.
Gjest MyIian Skrevet 23. januar 2008 #9 Skrevet 23. januar 2008 Hei. Kan du med dette? Jeg er under rehabliteringspenger.. skal få uføretrygd fra november av.. er ikke ventet frisk før om minst to år..
ALIICE Skrevet 23. januar 2008 #10 Skrevet 23. januar 2008 Dersom du ikke har vært i jobb har ikke mannen din krav på de fire ukene. Slik var det ihvertfall for vår sin del, da jeg fødte mini i 2005. Hadde da vært fulltidsstudent i 4 år og hadde 1 år igjen etter endt perm. Mannen min fikk ikke sin kvote da jeg ikke hadde hatt jobb, men studert. Men kanskje reglene har blitt endret de siste årene?
~sjiraff~ Skrevet 23. januar 2008 #11 Skrevet 23. januar 2008 Fordi du ikke var i arbeid før permisjonen har han ikke krav på fedrekvoten, den bortfaller om mor jobber under 50%. Hvis han skal ta ut permisjon opptjent på eget grunnlag så må du ut i arbeid eller studier igjen, eller være så syk at du ikke klarer å ta deg av barnet. Er du hjemme på rehabiliteringspenger og istand til å ta deg av et barn så har han ikke krav på noe permisjon i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå