Gå til innhold

Trenger deres synspunkter på om jeg overdriver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille beg i barnehagen i høst to år gamel. Allerede da startet problemene rundt soving- Jeg ønsket at hun skulle sove inne,mens for ansatte var det enklere at hun sov ute i vogn.Jeg aksepterte det sålenge det var varmt ute,men krevde at hun ble flyttet inn når det ble kaldere.(er sørmenneeske er ikke fortrolig med soving ute nåe det er kaldt).

De flyttet henne henne inn på badet med vogna. Jeg likte det ikke da jeg ville at hun skulle sove inne på rommet med de andre-De mente at de hadde prøvd,men at hun sov lite og vekket de andre når hun våknet- Jeg tenkte greit.det får gå- men det plaget meg fremdeles da det altid luktet forferdelig med bleier inne på badet der hun sov. Før jul tok vi med vogna hjem da vi trengte den og ba dem igjen om å teste det at hun sov inne-i tillegg tenkte vi at de hadde ikke valg da vi hadde tatt med vogna hjem. Jeg spurte et par ganger hvordan det gikk og fikk beskjed om at det gikk bra. Inntil idag...

Jeg ringer barnehagen da hun ikke var helt i form for å spørre hvordan det går med henne. Får da beskjed d går fint,men hun sov lite da vi lånte en vogn hun sov i og den vippet-Kjente bare at jeg ble kjempe irritert.Trodde vi var ferdig med diskusjonen hvor hun skulle sove og trodde det gikk fint med at hun sov inne da jeg ikke hadde hørt noe annet-

Tok igjen diskusjonen i barnehagen.Kjente at jeg var dritt lei av diskusjonen men også opprørt over at de ikke hørte på noe av det vi ønsket sa-Prøver å forstå demogså,men samtidig så gir de henne ikke sjansen til å bli vant til å sove inne med de andre når de flytter henne fram og tilbake.

Er så lei... men prøver å være snill og grei da jeg ikke ønsker at det skal gå utover min prinsesse at mamma er kjip mot personalet.

Hva synes dere?overdriver jeg skal jeg la dem bestemme eller skal jeg stå på mitt.Vil bare det beste for min lille,vil at hun skal ha det godt og føle seg som en del av de andre barna,ikke en som må alene sove på badet der det lukter bæsj.

(Ble noe langt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan hun ikke sove ute? Jenta mi sover ute selv om det er -20. Vi bare kler på henne.

Synes du flipper og er vanskelig.

Skrevet

Mini'en min vil bare sove i vogn han også, i begynnelsen måtte dem trille han til han sovna men nå sovner han av seg selv. Men senga nytter ikke, og da syns jeg det er greit at dem bruker vogna.

Men dem setter barna i gangen om ikke vognene står ute, og da henger dem opp lapp på ytterdøra om at barna sover slik at vi bruker en annen inngang.

Syns ikke noe om at hu blir satt på badet :/

Skrevet

Du bestemmer hvor barnet ditt skal sove. Inne eller ute.

På badet trodde jeg man bare plasserte eldre pleietrengende mennesker. Men nå også småbarn. Jaja.

Låne vogn som vippet? Slo hun seg?

Vel, jeg er ikke imponert over det jeg har sett i diverse barnehager.

Skrevet

Mulig jeg er direkte nå: men hvorfor i all verden kan ikke ungen sove ute?

Skrevet

Jeg ser ikke helt problemet med at hun sover ute. De har jo ikke vondt av det, så lenge man kler dem etter forholdene. Iallefall ikke hvis alternativet er å sove på et illeluktende bad.

Skrevet

Vi vil jo alle bare det beste for barna våre, og spesielt når vi ikke er tilstede selv. Har selv jobbet i bhg hvor noen av barn sov ute om vinteren og det gikk veldig bra, de sover godt ute i frisk luft. Hadde også reagert dersom barnet mitt hadde blitt plassert på doen, det er jo ikke en soveplass!! Og synes også at dersom dere vil at prinsessa skal få sove inne så må de respektere det. Det er jo bare i starten hun vil sove dårligere, men når hun er vant med det går det jo som regel greit, Det burde jo personalet også vite og ha erfart...........

Lykke til videre

Skrevet

jeg forstår jo både deg, og bhg.

veldig surt om hun våkner og vekker de andre barna, og alle er sure resten av dagen.

samtidig så skal hun slippe å ligge på badet hver dag, vertfall om det stinker bæsj.

men hvorfor kan hun ikke sove ute selv om det er kaldt, man kler jo på ungene? synes det høres best ut for ungen sin del også. frisk god luft.

vanskelig å si, da jeg ikke aner hvor mye jenta de bråker og styrer når hun våkner , og dermed vekker de andre ungene. Men i den småbarnsavd jeg jobbet i sov alle på et rom 8-10 barn samtidig, og det var igrunnen aldri noe problem. en voksen satt der inne, og tok opp dem som våknet med en gang, og bar de ut.. skjedde jo at noen våknet av andre, men det var aldri problem..

Skrevet

Jeg ville ikke latt barnet mitt eller andres barn sove på badet, men når det er sagt så....

Det er noe med at bhg. vet best hva som fungerer i bhg. Der er det ikke bare ditt barn og man må ta hensyn til alle. Hadde mitt barn blitt vekt av ett (ditt) barn hver dag hadde ikke jeg ønsket at hun sov på samme rom som mitt barn...

Og en annen ting er at en ting som fungerer hjemme er kanskje ikke like greit i bhg.

Personlig mener jeg at alle barn bør sove ute. Før sov jo alle barn inne, men fylkeslegene gikk ut med et skriv om at det var heslefarlig så da ble det utesoving i de aller fleste bhg.

Tenk på hvor tett de sover på samme rom og hvor mye baskilusker de får da...

Skrevet

Doppler:Den diskusjonen ønsker jeg ikke å ta ...ingen vits i... da jeg har tatt den med mange- I Norge er dette vanlig,greit aksepterer det, der jeg kommer fra er det ikke vanli at barn sover ute når det er kuldegrader-Har selv ikke vokst opp,ikke kjent noen som har sovet ute dermed har den oppfatningen selv.

Kanskje er jeg vanskelig,men hvor mange hadde likt at barnet sov i et rom med bæsjelukt og kanskje hvor de føler seg isolert fra de andre barna.

Skrevet

JEg synes du er vanskelig som ikke vil ha barnet sovende ute.

Jeg synes ikke du er vanskelig som ikke vil at hun skal sove på badet, det synes jeg ingen skal gjøre.

Finn en mellomting. Vogn i gangen er nevnt, synes det hørtes lurt ut.

Skrevet

Det spiller jo forsåvidt ikke noen rolle hvor de sover (ute/inne). Men det er det å kunne ha et valg det gjelder. Synes bhg. deres er en tanke arrogant. I bhg. vår sover de stort sett inne. (eget rom med sprinkelseng til alle) Men det er noen som ønsker at barna skal sove ute, og da er det greit.

Så på avd. til Knerten er det to barn som sover ute uansett, og resten sover inne.

Det har aldri vært noe problem fra bhg. side.

Men at de på død og liv må sove ute forstår jeg ikke, du hadde vel valgt en naturbhg da hvis du ville ha de ute åkke som.

Jeg synes ikke du overdriver, jeg synes bhg gjør det vanskelig med vilje.

Skrevet

hei!

jeg skjønner du ikke gidder å ta diskusjonen engang til når du har vært gjennom den 1000 ganger allerede.

jeg jobber selv i bhg. den første bhg jeg jobbet i sov absolutt alle inne på madrasser på gulvet.

de barna som sov ute var de som foreldrene ville at skulle sove ute.

vi måtte faktisk sitte å følge med fordi vi hadde et barn som hadde tendens til å sette seg opp på madrassen å hyle når h*n våknet uten noen som helst forvarsel.

derfor fulgte vi med og henteth*n med gang h*n våknet. det kalles å tilpasse seg litt oxo etter barnas behov.

jeg syns de ansatte bør høre på deg når du sier at du ikke vil at barnet skal sove ute, selvom det er flere barn der å ta hensyn til og.

det er tydeligvis andre barn som sover inne oxo, så da bør de følge ekstra godt med når barnet ditt skal sove inne.

Skrevet

Er barnet ditt friskt?

Er barnet ditt født i Norge?

Bor barnet ditt i Norge?

Hvis svaret er ja på spørsmålene over, så tror jeg barnet ditt overlever å sove ute - akkurat slik alle mine gjør det.

At ting er på en annen måte nå, enn da vi vokste opp er en realitet uansett hvor du kommer fra.

Jeg er for en god kommunikasjon med barnehage/skole. Det fungerer utmerket for oss i alle fall; jeg sier hvordan vi bruke å organisere vår hverdag. De vet det, og prøver om det fungerer med de rutinene de har i barnehagen. Som oftest gjør det det, kanskje med noen justeringer. Men jeg ser ingen grunn til å sette himmel og jord i bevegelse fordi JEG mener at JEG VET BEST! For det er mange måter å gjøre ting på...

Dessuten skal de ansatte overleve en dag de også - og da må de ha visse rutiner slik at de ikke bruker hele dagen på å gjøre oss foreldre til lags - sære som vi er. De ser hva som funker i barnehagen.

La dem overraske deg, sier nå jeg - kanskje det funker bra å sove ute - selv om du er "sørmenneske" (hva nå enn det måtte være...)

:-)

Skrevet

Vi fikk ikke valg om HVOR barnet vårt skulle sove... Er det vanlig? Vi måtte kjøpe sovevogn og plassere ham ute. Det gikk ok.

Kanskje vi bare var veldig glad fordi vi endelig fikk barnehageplass?

Skrevet

Jeg synes absolutt du overreagerer.

Hvis det er soveplass enten ute i vogn, eller inne på et rom - da må hun jo nesten følge det. Hvis hun forstyrrer de andre, blir det et problem. Da synes jeg det er veldig rart at hun ikke kan sove ute - det er jo det aller beste!

Jeg har forøvrig noe av det samme problemet som deg, snuppa vår på samme alder var vrien å legge i senga på samme rom som de andre. Hun holdt et show uten like - det endte med at hun droppet sovingen.

Skrevet

Ja du overdriver.

Skrevet

hehe regner med at denne avdelingen har andre barn i tillegg til ditt?? virker som du vil at jenta de skal ha spesialbehandling..Da må du nok få deg ei dagmamma heller. Jenta mi sover heller ikke ute, ikke fordi jeg ikke vil men fordi hun neker. De få gangene hun sover blir hun plasert ute i gangen med lysene av i en vogn. bryr meg egentlig ikke om hvor hun sover, så lenge hun sover... Det med doen er jo ikke helt bra da det er jeg helt enig i..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...