Gå til innhold

Hva er bekkenbelte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser det ut og hvordan setter man det på? Bruker man det hele dagen og demper det smerter eller hva? Var hos fysioterapaut i dag og fikk konstatert bekkenløsning. Kan nesten ikke sitte, og mange bevegelser er vonde. Har enda noen mnd igjen, så ønsker å gjøre alt for at jeg ikke skal bli værre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bekkenbelte er ett elastisk belte som man bruker når man går og står. Hjelper til å holde bekkenet samlet.

På meg hjalp det veldig. Gå å hør på ett apotek så får du nok demonstrert hvordan det virker og hvordan du tar det på.

Skrevet

Jeg fikk prøve et hos min fysio, for å slippe å kjøpe før jeg visste om det hjalp. Det hjalp ikke på meg....

Skrevet

Bekkenbelte hjelper definitivt!! Om man har skikkelig bekkenløsning eller ikke.. Det forebygger også bra. Man må bruke det i noen dager, kanskje en uke til de som har det veldig vondt. Da begynner man å merke bedring etterhver. Jeg har ikke hatt noen alvorlig bekkenløsning, men ble naturlig sliten i bekkenet på arbeid og litt utenom. Da jeg lånte belte av ei venninne og brukte det en dag, ble jeg straks bedre! Hun hadde ordentlig bekkenløsning og brukte det hvertfall en uke før hun kjente bedring. Man må vel prøve seg litt fram!

Det er godt å kjenne den støtten når man skal gå seg en tur også!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...