Gå til innhold

Forventer dere at gjester skal kommentere maten de blir servert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og gjør dere det selv når dere er gjester?

Interessant å høre :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.... Forventer det ike av mine gjester

Ja, jeg gjør det selv når jeg er gjest.

Skrevet

Kommer ann på

og

kommer ann på

Skrevet

Ja, i hvert fall om den har krevd noe som helst innsats.

Ja, med mindre jeg virkelig ikke kan komme på noe positivt å si om den.

Skrevet

Om ikke kommentere, så forventer jeg at de hvertfall sier takk for maten. Selv pleier jeg alltid kommentere maten og takke.

Skrevet

Det har eg aldri tenkt over, her pleier maten å bli kommentert hver gang.

Hadde nok syntes det var rart og blitt usikker på maten dersom ingen sa noe som helst, uansett om det måtte være negativ eller positiv tilbakemelding :-/

Selv gir jeg alltid komplementer for maten når jeg er gjest, syns det er høflig ettersom verten har brukt tid og energi på å lage mat til gjestene. Får jeg spesiell mat som jeg ikke er vant til, og jeg kjenner verten godt, så sier jeg det også *hehe*

Skrevet

Ja

og

Ja

Skrevet

Tja, forventer og forventer....vet ikke, men alle pleier da å kommentere maten, at den er god. ;o)

Pleier alltid rose kokken når jeg spiser borte, uansett hvordan det smaker. :o)

Skrevet

Jeg forventer det aldri, men av rein "folkeskikk" så pleier jeg ALLTID å uttrykke mine "følelser" for maten jeg selv blir servert:)

Og jeg har overraskende nok aldri blitt servert mat jeg har rynka på nesa av... Jo, en gang jeg ble servert skikkkelig honning-marinert kylling. Det måtte jeg kommentere, hehe.. Men på en fin måte. Sa liksom at det var godt, men at det kanskje var en liten dæsj med honning for mye. (Det var broren min da. Han tåler det meste! hehe).

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Nei...jeg vil helst ikke at noen snakker om maten. Og jeg kommenterer aldri mat selv med mindre den er helt fantastisk. Men alle rundt meg vet at jeg ikke kommenterer mat og at jeg ikke forventer prat om maten, så det går bra.

Skrevet

Jeg er oppdratt til og alltid vært vant til å kommentere maten og selvsagt takke for den. Det gjør vi alltid i min familie, og mannen og jeg gjør det daglig til hverandre.

De aller fleste av mine gjester gjør det samme, men det er et par stykker som ikke gjør det. Aldri! Syns det er så snodig...tenker alltid over det når en av dem er hjemme hos meg. Hm...

Skrevet

Her i huset så sier vi alle takk for maten til hverandre uansett hvem av oss som har lagd den.. Og om vi bestiller pizza eller noe annet så sier vi takk for maten da også.. og værsegod til hverandre..

jeg tror jeg bare sier tusen takk for mat når jeg er gjest.. hvis det ikke er en av de beste middags rettene jeg har smakt da så klart.. hehe..

Syns det er vanlig folkeskikk å takke for maten jeg..

Skrevet

Det er fint om de ikke brekker seg ved bordet :-)

(Selv om jeg er trygg på at kokkekunnskapene mine er gode.)

Jeg bruker å gi komplimenter, synes det er en god vane!

Skrevet

Ja, såklart. Forventer at de sier at maten var god, sier alltid det når jeg selv er middagsgjest hos andre.

Og sier alltid takk for mat og værsågod, samme om det er hjemmelaget eller take away ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...