Gå til innhold

Nybakt mamma og fulltidsstudent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som kombinerer studier og mammarollen?

Jeg har så liten tid til å lese og frykter jeg kommer til å stryke når eksamenene kommer. Jeg kan ikke utsette studiene for da får jeg ikke fødselsstipend og jeg får ikke noen annen inntekt. Hvordan har det gått med dere som er studenter samtidig? Er det kanskje mulig å få utsettelse på èn eksamen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Hæ? Får ikke fødselsstipend? Hvorfor ikke?

Skrevet

Jeg er fulltidssudent og mamma. Gikk helt fint med eksamene til jul...

Skrevet

Nei Det får man vel ikke hvis man ikke studerer?!

Skrevet

syns jeg har hørt at man kan ta permisjon fra studiene, og allikavell få penger... man får vertfall penger om man er sykemeldt fra studiene. men det beste er jo om du klarer det! stå på!

jeg har studert fulltid, men tok bare vgs-fag, så det var ikke så tungt...

Skrevet

Hvordan la du opp lesingen da?

Skrevet

Jeg las når vesla sov. Tok nytte av hvert minutt. ikke om natta da. Få gode rutiner på babyen din! Jeg la meg ikke ned for å sove på dagen - selv om jeg bare har sovet 4 timer om natta. Jeg syntes ikke synd på meg selv for at jeg var trøtt. Bare ignorerte trøtthetsfølelsen...

Lykke til

Anonym 20:11

Skrevet

Jeg studerer fulltid med baby. Syns den letteste tiden var rett etter fødsel, for da sov han mye mer en han gjør nå. Nå nærmer han seg ett år. Jeg planlegger dagene nøye for at jeg skal få tid til å lese. Blir ikke tid til så mye utenom baby og studier.

Skrevet

jeg er fulltidsstudent, men har permisjon nå. Jeg får fødselsstipend, Sikker på at du ikke får det selv om du tar permisjon da? Er jo rart hvis de skal gjøre så forskjell.

Dette står å lanekassen.no:

Permisjon fra utdanningen

Tar du permisjon fra utdanningen, kan du fortsatt få fødselsstipend. Men husk: Skal du ta permisjon tidligere enn tre uker før fødselen, må dette være på grunn av sykdom eller av faglige årsaker, hvis ikke kan du miste retten til fødselsstipend. Tar du permisjon i mer enn tre uker før fødselen, kan du miste retten til støtte i tiden fram til tre uker før fødselen.

http://lanekassen.no/templates/Page____3015.aspx

Skrevet

Er også fulltidsstudent med permisjon, og jeg får fullt fødselsstipend.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...