Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Er det noen her som kombinerer studier og mammarollen? Jeg har så liten tid til å lese og frykter jeg kommer til å stryke når eksamenene kommer. Jeg kan ikke utsette studiene for da får jeg ikke fødselsstipend og jeg får ikke noen annen inntekt. Hvordan har det gått med dere som er studenter samtidig? Er det kanskje mulig å få utsettelse på èn eksamen?
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Hæ? Får ikke fødselsstipend? Hvorfor ikke?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Jeg er fulltidssudent og mamma. Gikk helt fint med eksamene til jul...
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Nei Det får man vel ikke hvis man ikke studerer?!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 syns jeg har hørt at man kan ta permisjon fra studiene, og allikavell få penger... man får vertfall penger om man er sykemeldt fra studiene. men det beste er jo om du klarer det! stå på! jeg har studert fulltid, men tok bare vgs-fag, så det var ikke så tungt...
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 Jeg las når vesla sov. Tok nytte av hvert minutt. ikke om natta da. Få gode rutiner på babyen din! Jeg la meg ikke ned for å sove på dagen - selv om jeg bare har sovet 4 timer om natta. Jeg syntes ikke synd på meg selv for at jeg var trøtt. Bare ignorerte trøtthetsfølelsen... Lykke til Anonym 20:11
med.stud Skrevet 23. januar 2008 #8 Skrevet 23. januar 2008 Jeg studerer fulltid med baby. Syns den letteste tiden var rett etter fødsel, for da sov han mye mer en han gjør nå. Nå nærmer han seg ett år. Jeg planlegger dagene nøye for at jeg skal få tid til å lese. Blir ikke tid til så mye utenom baby og studier.
~\/ero~ Skrevet 23. januar 2008 #9 Skrevet 23. januar 2008 jeg er fulltidsstudent, men har permisjon nå. Jeg får fødselsstipend, Sikker på at du ikke får det selv om du tar permisjon da? Er jo rart hvis de skal gjøre så forskjell. Dette står å lanekassen.no: Permisjon fra utdanningen Tar du permisjon fra utdanningen, kan du fortsatt få fødselsstipend. Men husk: Skal du ta permisjon tidligere enn tre uker før fødselen, må dette være på grunn av sykdom eller av faglige årsaker, hvis ikke kan du miste retten til fødselsstipend. Tar du permisjon i mer enn tre uker før fødselen, kan du miste retten til støtte i tiden fram til tre uker før fødselen. http://lanekassen.no/templates/Page____3015.aspx
Twins i magen <3 Skrevet 23. januar 2008 #10 Skrevet 23. januar 2008 Er også fulltidsstudent med permisjon, og jeg får fullt fødselsstipend.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå