Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Vi har blitt invitert på hotell opphold (fredag til lørdag) når babyen er 5 uker, jeg er utrolig usikker på om jeg vil ha barnevakt eller om jeg skal ta med babyen.. Han er en engel om dagen, men om natten sover han ikke så mye. Dette kan jo kanskje endre seg iom at det er 1 1/2 uke til (lov å håpe?) Han får tillegg så er ikke bekymret for at han ikke skal få mat i seg, men tenker litt på bvakten som ikke får søvn Hva ville dere kloke damer ha gjort? Sambo og jeg har ikke vært alene på nesten 1 år, så hadde vært godt å komme vekk fra hverdagen litt, men samtidig så er det vel litt for tidlig med barnevakt???
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Hvis du tror at du klarer å være borte fra ham, så go for it... Gi den som skal være barnevakt ordentlig bekjed om situasjonen, så velger den om den vil eller ikke. Tenk at for dem er det en natt, for deg er det hver natt!!! Lykke til..
Love my kidz Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Jeg syns det er for tidlig å være borte fra babyen så lenge så tidlig. Ta baby med du - godt å komme seg litt bort, men akkurat nå er du veldig viktig for babyen din =)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Det er fra ca kl 18 fredag til kl 13 lørdag... Er jo ikke såååå lenge, men vet jo at jeg kommer til å savne han sinnsykt mye :s Andre som har synspunkter? hi
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 Har du en barnevakt som du stoler 110 % på og som du vet tar godt vare på babyen så skal dere bare ta dere en vellfortjent tur:o))) Ikke noe problem. Kos dere med god samvitighet:o)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 Du må nesten ta valget selv:) Jeg hadde ikke orket det når tulla mi var så liten. Syns det var en del greier, og lettere å ta henne med. Var på hotell tur når hun var 6 uker, og det gikk helt fint. Hadde med vogn, som hun sov i når vi spiste middag på kvelden.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 Hadde ikke reist på overnatting uten snuppa enda jeg, og nå er hun 8 mnd. Aldri i verden om jeg hadde reist fra henne når hun var 5 uker, bare såvidt jeg kunne reise fra henne en time når hun var så liten...
oblix Skrevet 23. januar 2008 #8 Skrevet 23. januar 2008 Det hadde jeg aldri gjort. Gutten min er nå 6 mnd gammel, og jeg klarer fortsatt ikke reise fra han( bare noen timer på dagtid da). Hvis barnet i tillegg ikke sover så godt om natten, hadde jeg bekymret meg veldig for dette om jeg var borte, hadde ikke klart å slappe av i det hele tatt.
blaastrek Skrevet 23. januar 2008 #9 Skrevet 23. januar 2008 Syns dere skal gjøre som dere selv føler for! Om du føler deg 100 % trygg på barnevakten og barnevakten er trygg for oppgaven så kan dere vel dra!? :-) Bruker barnevakt nå og da for å komme oss ut litt vi, men ikke hele natta da. Min mor har stilt opp litt så vi har fått oss søvn, men da har jeg også vært der. Kanskje dere kunne invitert med barnevakten på turen,- så får du både i pose og sekk?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #10 Skrevet 23. januar 2008 jeg hadde gjort det og har faktisk gjort det:-) dere trenger det , men du må føle påå det selv
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #11 Skrevet 23. januar 2008 du må føle på det selv men eg hadde ALDRI hatt barnevakt for min 5 uker gamle baby iallefall.. ingen fikk passe datteren min før hun var 11 mnd... eller kanskje en time om gangen et par ganger... at dere ikke får være alene er jo noe dere burde tenkt på før dere bestemte dere for å få barn?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #12 Skrevet 24. januar 2008 Nei, det hadde jeg aldri klart. Min er snart 6mnd og jeg har enda ikke vært fra han en time engang...Men det bestemmer du jo selvfølgelig selv. Klarer du det da tror du?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #13 Skrevet 24. januar 2008 Vi er fullstendig klar over at man ikke kan drive på sånn som før man fikk barn. Dette er snakk om 1 natt og jeg kjenner jeg trenger litt mer enn 2-3 timer søvn hver natt for å kunne fungere om dagen. Og ja jeg visste at jeg ikke kom til å få sammenhengene søvn (6-7 timer) før om noen år, om jeg er heldig. Jeg skal ikke forsvare noenting som helst, men om bvakten er klar for en natt med lite søvn så kommer jeg til å takke ja til det. Er jo ikke som om ungen kommer til å få senskader av det heller da. Og ungen kommer til å få en uthvilt mor hjem igjen. Er ikke det en bra ting så vet ikke jeg.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #14 Skrevet 24. januar 2008 Hvis du er fullstendig trygg på barnevakten ser jeg ikke noe problem med å dra. Vi hadde barnevakt til gutten første gang da han var 7 uker, det var mamma som passet og jeg visste at han var i gode hender;-) Klart jeg savna gutten min, men man overlever tross alt. Å ikke kunne ha barnefri før ungen er 11 mndr synes jeg bare er trist.
JonathanTheamamma Skrevet 24. januar 2008 #15 Skrevet 24. januar 2008 Det er noe du må føle på selv. Jeg hadde ikke klart å være borte fra babyen min en hel natt etter 5 uker, men jeg ser absolutt ikke noe galt i at andre gjør det. Hvis du er usikker så ville jeg heller tatt med meg babyen, er ikke noe koselig å sitte med klump i magen og bare tenke på babyen. Jeg har selv hatt barnevakt et par-tre ganger noen timer på dagen etter at datteren min ble født, og tror det er verre for meg enn for barna mine. Jeg vet at de som passer dem tar godt vare på dem, og barna føler seg trygge der. Dessuten tror jeg barna har godt av å føle/vite at de trygge hos andre enn hos bare mamma og pappa. Gjør det du føler for selv, og kos deg uansett hva du velger )
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #16 Skrevet 24. januar 2008 Viss du selv er klar for det, så synst jeg du skal gjøre de.. jeg har reist fra min datter når hun var liten. Men kun viss jeg hadde en barnevakt jeg stolte på. gå ut å kos dere ilag å ha en god natt søvn.
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #17 Skrevet 24. januar 2008 Jeg føler det er litt tiflig med barnevakt,min er 6 uker og har bare vært borte fra henne 1-2 timer og da har Aida vært på trilletur med tanten eller mormoren sin..men se det ann selv du,morsinstinktet er sterkt så magefølelsen din bør du følge;o) Bare kom til å tenke på en ting: hvis du ammer,så bør du passe på å pumpe ofte når du er borte,for det er lett å få for lite melk så tidlig,selv om du pumper vil du får ut mye mindre melk enn det babyen din får ut av puppene dine..og hvis du har tenkt å gi erstatning til babyen din ville jeg prøvd det ut hjemme først for å se hvordan babyen reagerer på dette. En så liten baby trenger mye nærhet og kos så det er viktig at barnevakten er klar over lite søvn og mye kroppskontakt og null rutiner på mat...
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #18 Skrevet 24. januar 2008 Jeg ville ikke gjort det, men dette er jo selvfølgelig noe du må føle på og bestemme selv. Hadde barnet ditt sovet godt om natten, så hadde det vært enklere, men når h*n ikke gjør det, blir det mange timer å savne mamma på. Verden er som oftest et litt skummelt sted for en på 5 uker. De trenger all den trygghet de kan få, og det er det de daglige omsorgspersonene som gir best - kjente lyder, lukter osv.
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 24. januar 2008 #19 Skrevet 24. januar 2008 jeg syns det er ALLFOR tidlig å være så lenge borte fra bebyen. Husker når gutten min var så stor og jeg bare skulle på kino så så jeg på mobilen heleee tiden. Hadde uro i kroppen og klarte rett og slett ikke å slappe av å kose meg før jeg var kommet hjem igjen.! Det kan være at du klarer det, men slik var det i vertfall for meg. Hvis du tror at du kommet til å savne han og ikke klare å slappe av ville jeg ikke reist uten han ..Da kommer du ikke til å kose deg ,men bare se frem til å komme hjem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå