Gå til innhold

2 mnd og feber, hva gjør vi nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår lille baby på 2 mnd har fått feber, ligger på ca 38,7. Har gitt paracet stikkpiller for baby, men hvor lenge skal en vente før en kontakter lege? Hva ville dere gjort? Er jo litt bekymret for lille gullet mitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror man skal kontakte lege når de er under 3 mnd og har feber. Sikkert greit å ringe til legevakten for sikkerhetskyld.

Skrevet

Jeg ville ringt legevakten. Står jo i en sånn Legebok for barn jeg har at når barn under 1 år får feber skal man ringe lege\legevakten.

Så jeg ville gjort det, bare for å være førevar enn ettersnar!:-)

Skrevet

HS her anbefaler at man kontakter lege dersom feberen holder seg i 3 dager . Det er ofte slik at de små får bare feber uten å ha andre symptomer, og så går det av seg selv etter noen få dager, men man må alltid se på alminnelig tilstand. Hvis barnet ditt er utilpass, gråter mye eller har nedsatt matlyst, og det går ikke over i løpet av nærmeste dager ( går ut i fra at babyen fikk feber i dag ), ville jeg kontaktet lege. Det er best å få ting sjekket,( selv om det skulle vise seg å være bare en lett virusinfeksjon), spesielt når man er uerfaren og usikker. Lykke til og god bedring for babyen din :)

Skrevet

Du bør ringe legen med en gang siden barnet er under 3 mnd! Det er etter fylte 3 mnd man se det ann og ringe etter tre dager.

Skrevet

Gå til legen med en gang. Skal det når de er under 4 mnd. Vi var der med vår 3 mnd gutt, hadde bare litt feber men ble lagt inn med en gang. Vil ikke skremme deg, så jeg kan si at det gikk bra og det var ikke noe farlig, men de vil være helt sikre når de er så små. Er ikke så vanlig at de har feber før de er 4 mnd. Lykke til og god bedring til nurket!

Skrevet

Ikke uvanlig at små barn får litt feber. Hvordan er allmenntilstanden? Ring legevakten hvis du er usikker. Det er ikke sikkert du trenger å komme en gang. Noen ganger bare godt å få råd fra noen. Hvis barnet virker utilpass, så kan du gi paracet. Følg doseringen på pakningsvedlegget. Ikke nødvendig å bli så hysterisk som enkelte her er. Det er sikkert helt ufarlig, men ring legevakten for råd hvis du føler for det. Bedre å ringe en gang for mye:)

Skrevet

Takk for gode råd. Har snakket med legevakten nå og fått litt råd fra henne. Skal følge godt med han i natt og blir vi utrygge skal vi komme inn. Han har fått paracet, og har nå lagt seg for natten, håper det går bra med han. Er så kjedelig når han er så liten og blir syk, uff!

Skrevet

Hei, håper han har blitt bedre i løpet av natten :-)

Til Anonym 20.13 som kalte meg og en del andre hysteriske, vil jeg bare si at jeg ikke er veldig hysterisk når det gjelder sånne ting. Og når vår sønn på 3 mnd fikk feber tok jeg det helt med ro. Men siden han ble så grinete ut over kvelden, valgte vi å gå til legen for sikkerhetsskyld. Var helt rolig og regnet med å få en paracet og beskjed om å legge han. På sykehuset tok de blodprøver og sjekket div. men ingenting virket galt (annet enn feber på 39). Allikevel sendte legen han videre til sykehuset for å teste mer. Der testet de han hele natten. Dette gjorde de fordi han hadde feber og var under 4 mnd . De sa at det ikke var vanlig og de ville være føre var i tilfelle hjernehinnebetennelse. Riktignok var alt bra og det var nok bare et virus. Men som sagt mener jeg det er bedre å ta en ekstra sjekk (og da heller være litt hysterisk), enn å bare si som deg at det er vanlig at alle barn har feber (for som sagt så er det ikke vanlig så tidlig..).

Vel , var kanskje unødvendig av meg å skrive så langt svar, men ble bare litt provosert av å bli kalt hysterisk når det gjaldt det her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...