Gå til innhold

streptokokker... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

flere som har fått beskjed om at de har det?? uff fikk vite det idag....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, jeg fikk beskjed om det i dag. Hadde det også på første kontroll. Skal nå gå på antibiotika i ei uke for så å ta en ny test. Kjedelige greier, men håper det går bra. Er forresten 34+3 i dag.

Blir du behandlet under fødsel?

Skrevet

Hvorfor ble dere testet for det? Måtte dere be om det?

Skrevet

jeg hadde det.... fikk antibiotika 3 ganger i forbinnelse med fødseken...

Skrevet

jeg fikk ikke noe antibiotika.. hun forklarte meg at jeg fikk intravenøst og skyllinger når jeg skulle føde.. er det fordi jeg er nærme fødsel? er 37+3 idag

Skrevet

Jeg er nettopp ferdi med en antibiotika kur, har levert ny prøve så vi får håpe jeg er kvitt det. Jeg er 38+2 i dag.

Skrevet

Hva hvor? Har bare hørt om streptokokker i halsen før?!?!?! Hvorfor ble dere testet? Var dere syke?

Skrevet

Hvordan i all verden merker man at man har streptokokker da?

Skrevet

Det er ikke noe man kjenner, eller får symptomer på. Mange har det uten å vite å det. Jeg fikk det påvist ved første kontroll, så jeg visste at jeg skulle ta ny test etter uke 30. Jeg har fått påvist det i urin, og slik jeg har forstått det er det som er farligst(mest hissig). Man blir derfor behandlet med antibiotika. Og skal også behandles under fødsel.

Skrevet

Har nettopp fått beskjed om at jeg har streptokokker og gjærsopp i halsen..

Ringte legekontoret, de anbefalte å ikke behandle pga graviditet og at kroppen har best av å bekjempe det selv.

har også blitt litt bedre siden prøvene ble tatt.

Merket det fordi jeg har gått og hostet siden før jul.

Skrevet

Jeg har oxo fått påvist det i begynnelsen av graviditeten.Var ikke noe farlig sa legen min og det er heller ikke noe man merker.Fikk beskjed om at jeg skal på antibiotika da jeg skal føde men utover det gjør vi ingenting før nærmere var ikke noe skadelig for hverken meg el barnet så har bare slått meg til ro med det og stoler på fagfolka:)

Skrevet

De tok test helt tilfeldig av meg fordi jeg hadde hatt en del kynnere. Jeg hadde litt i skjeden. Fikk antibiotika sånn for sikkerhetsskyld. Livmorhalsen min kortet seg raskere enn normalt, så derfor står jeg i fare for å føde for tidlig. Fikk også lungemodningssprøyte nå. Masse på en gang. Er snart i uke 34, og ungen er ennå inne heldigvis:) 20% har dette til vanlig i skjeden uten å merke noe.

Det er så mye skummelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...