Gå til innhold

forstoppelse!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt grusomt, står helt fast... har tatt klyster ikke det hjelper en gang:( noe råd? har kjøpt lactulose men det vil jo ikke virke på flere dager..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp benefiber og spis masse linfrø :-)

Skrevet

Huff stakkars, det er jo såå vondt! Jeg fikk en skikkelig en etter jul, og gjorde følgende: Kjøpte Laxoberal dråper på apoteket, tok første dose på kvelden hvorpå de begynte å virke påfølgende morgen. Drakk så mye vann jeg klarte og spiste lite (ordnet seg selv da jeg var ganske kvalm). Tok de dråpene endel dager før det løsnet ordentlig, æsj; beklager detaljer. Spiser en kiwi på bar mage om morgenen, er litt allergisk, det stikker på tunga, men tvinger det i meg uten å tygge så mye, er helt supert. Prøver å drikke myye vann og spise mye frukt, grønt, belgfrukter, linser, fisk osv og lite kjøtt, hvitt brød, pasta, sukker osv. Dette funker sånn noenlunde, ihvertfall går det sånn passelig sakte gjennom! :-) Har kjøpt Microlax som jeg skal ta i forkant neste gang jeg kjenner at jeg har maten oppi halsen!!! Har prøvd å bruke Lactulose i teen hver dag for å holde magen i sjakk, men ble så inmari kvalm av det selvom det funka!

Masse medfølelse og lykke til!

Skrevet

for de som blir kvalme av dråpene, så er dulcolax tabletter fine å bruke. De virker iløpet av natten... og de er ikke skadelige for spira :)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at dulcolax var noe man ikke skulle ta, av legen min og av de på apoteket. Fordi de virker inn på selve tarmen. Jeg har hatt skikkelig vondt, men biola med blåbær hjelper for meg, og fikk resept på levolac (men skulle ta så lite som mulig av den) som kun virker på maten og bløtgjør den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...