Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har begynt å få blod , akkurat sånn som når jeg har menstrasjon,og det bør like mye

først var det bare på papire, men så ble det mer og mer

jeg kontaktet legen,og hun sa hvis det er tilfeldig blødning så stopper det av seg selv,eller er det SA :(

og det har ikke stoppa enda, 3.dagen i dag :(

jeg håper fortsatt på at det ikke er sa, selvom jeg innerst inne

vet at det er det

skal til ultralyd den 30. fikk ikke timen før det

noen som kan fortelle meg at kanskje det ikke er sa ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt er du på vei da?

Skrevet

7+4

og hadde gledet meg sånn..

Skrevet

Hvordan er blodet ditt??Klompete?Tynt?Slimete?

Jeg opplevde en SA i uke 7...Det gikk 3 dager og den 4 dagen fikk jeg en tjukk hinne som kom ut noe man da vet når man ser det at det er en SA. Men veninnen min som er gravid har noe som hun ser på som mensen 1 gang i mnd og hun er i 6 mnd nå.

Det er veldig vanlig å miste 1 gang man er gravid. Men en stor trøst er at man er seriøst,utrolig,sykt fruktbar etter en SA. Det tok meg 23 dager før jeg fikk en + på testen igjen.

Skrevet

Jeg synes du bør forlange å få time tidligere. Du skal henvises som øyeblikkelig hjelp ved blødninger. Det er jo kjempestressende å gå å vente på å bli undersøkt.

Lykke til!

Skrevet

hørest ut som en SA, men er jo de som blør mye som alikevel ikke mister, og grunnen de trur til dette (noe jeg har lest av fagfolk) så er det mange som har to befruktet egg uten de vet det, men så mister de den ene. Er visst ikke så uvanlig. Så da trur de sånne blødninger kan være pga det.

Så håpet er jo uansett ikke helt ute da.

Blir lange dager for deg å vente på UL ..Krysse fingrene for det fremdeles er ei spire der inne..

klem

Skrevet

tusen takk alle sammen for dere tok tid til å svaret

jeg har ringt i dag også og de sier det samme

de har ikke noe time tidligere enn 30

det er såå vanskelig å vente for å se hva som skjer

skal fortelle det til dere jeg..

Skrevet

uff da.. håper det bare er en hormonell blødning.. men kan du ikke ringe legevakta?så slepper du å gå å vente så lenge..

Skrevet

dette skjeddemeg også nå går å håper jeg også!!!har blødd siden i går mye sånn som når mensen kommer er 5 uker jeg da men jeg håper fortsatt fikk ikke time jeg heller sa det var en sa til meg...men jeg har mistet en tvilling før og da blødde jeg så masse som nå så klamrer meg til håpet lykke til..fikk ikke time før til uka jeg skal gruble meg i hel i helga

Skrevet

Tror du kan "kjøpe" en tidligere ul på sykehuset! men det koster vel rundt 1000 kr(kanskje litt mindre)! Litt dyrt, men da slipper du i hvertfall å gå rundt å gruble! har ei venninne som gjorde det!Hun angret ikke! Barne levde og hun kunne slappet av! Jeg hadde sa i 2005. Jeg hadde veldig vondt i magen, somm om noen stakk meg, og dagen etter kom klumpen/fosteret ut (var da 7 uker på vei).Krysser fingrene for at det er feste blødning! Lykke til!

Skrevet

Hvordan går det med deg nå menmybaby? Jeg er i samme situasjon som deg. Blør litt i dag og får ikke kontakt med fastlege før mandag... Er redd for at det går galt, men klamrer meg til håpet.

Skrevet

Håper det går bra for dere begge!

Skrevet

Hmm.. høres ut som jeg har hatt noe sånn, i November så fikk jeg mensen for sent (6 dager over tiden) blødde 2 dager helt normalt også stoppa det 1 hel dag også begynte det for fult igjen og jeg blødde så sinsykt mye men ikke minst, den smerten jeg hadde da var helt vilt, tok 3 paralgin den kvelden for å kunne slappe av, Blødde kjempe masse også, kunne ikke stå oppreist engang uten at det bare fossa..

Men vet jo ikke om det var en sa da.

Hva tror dere?

er gravid nå, 5.5 uker, håper det går bra bare.

Skrevet

Dra på legevakta og skap deg skikkelig vrang, skrik og gråt og ikke gi deg. Vet av erfaring at de da plutselig har mulighet til å ta deg inn til ul allikevel....

Skrevet

hei igjen alle sammen

jeg tror nok d r sa for meg

har kommet ut store blod klumper,men da jeg så den største klumpen hit til skjønte jeg med en gang at det må være fostret

så da har jeg virkelig vært så uheldig

men sånn går det jo noen ganger selv om vi ikke har lyst på det

yup jeg spurte dem om de hadde en time tidligere som jeg kunne betale for, men den timen jeg fikk var det eneste de hadde

så noen dager til

ul er det bare for å se om det er noen "reste" igjen inne, fordi jeg er 100 % sikker på at det ikke finnes noe liv her inne hos meg lenger....

Skrevet

Å det var trist :(

Føler med deg nå.

Skrevet

Heisann, dersom du er skikkelig redd så skal du ta en tur på legevakten. Jeg mistet i uke 6, blødde først brunt og deretter gikk det over til mensen-aktig blødning. Skjønner at du er redd, jeg var kjempe redd selv, og ringte legevakten hvor jeg fikk beskjed om at dersom det ikke gjør vondt så skulle jeg bare ta det med ro - og det gjorde jeg. Natten etter begynte det å gjøre skikkelig vondt og jeg skjønte hva som foregikk. Jeg fikk heldigvis time hos gynekologen samme dag som kontanterte at livmoren var tom. Men når det først er så galt at man mister - så er det tross alt naturens måte å rydde opp på - den kan vi ikke gjøre noe med. På godt og vondt - i alle fall så tidlig i svangerskapet. Så om det er aldri så galt - prøv å fokuser på det positive - hvis ikke kan du bli helt tussete. Jeg tror også at der er ganske så mye smartere å ta kontakt med fagpersonell når du lurer på medisinske ting - enn å stole på svarene du får her inne. Du kan få 100 innlegg som sier - neida det er ikke noen SA du har - men til syvende og sist så lurer du deg selv hvis du stoler på den type tilbakemeldinger - er du i tvil - så kontakt legevakten, hvis du ikke kan komme til fastlegen eller gyn med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...