Gå til innhold

Noen som vet ang prøving etter MA ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå akkurat 1 uke siden jeg var inne til utskraping etter MA.....

Vi har lyst å prøve igjen med en gang... og har kjøpt el tester igjen....

Tok en test idag, litt for moro skyld, hadde veldig smerter på vs igår, og tror kanskje el er like om hjørnet allerede.... testen slo også ut, men jeg lurer på om det er fordi jeg fortsatt har hcg i urinen..... El testen slo jo ut på samme måte når jeg var gravid....

Og kan jeg ha el når jeg fortsatt har graviditetshormoner i kroppen..... ???

Håper noen kloke hoder kan svare meg.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei....veldig trist å høre at dere har mistet:(

Vi mistet selv i MA uke 8-9 i slutten av noverber. Var som dere veldig klar for å sette igang med nytt:)

Jeg testet positivt første gangen med EL 5 dager etter utskrapninga, og fortsatte å teste positivt frem til 10 dager etter utskrapninga.... Så tror nok kansje at d er hcg som er i igjen hos deg og derfor tester du positiv på EL i dag...

Nå skal d være sagt at d er de eneste gangene jeg har fått positive EL tester, etter den 10. dagen og fremover klarte ikke jeg å finne EL igjen... D ble ikke den helt store prøvinga for oss pga sykdom og div. i des men fikk 1.mens etter 26 dager (riktig for meg i henhold til tidligere sykluser) Men kroppene våres er jo forskjellige....

Men tror d er lurt å fortsetteå teste m EL slik at du har litt kontroll på når hcg er tilbake til normalen. Lykke, lykke til m ny runde. Om d er en liten trøst, så er vi veldig fruktbare etter at vi har mistet.

Vi testet positiv graviditetstest i helga, og du kan tro jubelen sto i taket:) termin 1.okt...

Skrevet

Man kan dessverre teste positivt på både graviditetstester og EL-tester i flere uker etter, så det er nok trolig gammel hcg som slår ut her. Jeg hadde også MA uke 6-7 (utskraping uke 10) og har fortsatt svake positive tester og ingen tegn til TR (dette er nå 6 uker siden).

Vi prøver igjen med det samme, vi. Utålmodig! Og fikk også beskjed om at det kan man gjøre sålenge man ikke blør, så vi har tatt sjansen :) Lykke til!

Skrevet

Du kan ikke ha eggløsning hvis du fremdeles har hCG i kroppen, den slipper jo ikke noe egg hvis den tror at den er gravid. Du må nok bare belage deg på litt venting, Først skal alle hormonene ut av kroppen og så vil det ta minst 1-2 uker før du får EL, for mange tar det mye lenger tid (jeg fikk ikke EL før 5 uker etter at jeg testet negativt). Test med graviditetstest en gang i uken eller så, når den blir negativ kan du begynne med EL-testene igjen, før den tid er det overhodet ingen vits. Skjønner at du er ivrig etter å prøve videre, men det er ikke noe poeng i å være så overvettes utålmodig heller.

Husk også at man ved en utskraping tar godt i slik at det er vanlig å ha så lite livmorslimhinne igjen at selv om du får EL er det ingenting for egget å feste seg i, og at det dermed kan ta et par prøveperioder før kroppen er i stand til å bli gravid igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...