Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Jeg tenkte jeg skulle begynne å lage en cd som jeg skulle ha med på føden. Men det var vanskeligere enn jeg trodde. Har ikke peiling på hvilke sanger jeg skal ha. Jeg liker all slags mulig musikk, noen som har tips eller kan fortelle hva dere har på deres cd hvis dere skal ha? Visste ikke helt om jeg skulle ha rolig og fin musikk så jeg slapper av eller om jeg skulle ha noe som gira meg litt opp.. hmm.. vanskelig detta
mathildes mamma Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Jeg har pakket ned litt forskjellige cd'er, ikke godt å vite hva jeg vil ha under fødselen. Har et par skikkelig rolige, som jeg har brukt i flere år for å få sove. De er av Sarah Mc Lachlan. Ellers har jeg også live-cd'n til "de nye gitarkameratene". En venninne av meg ville absolutt ha på radioen med litt prating og nyheter hun kunne fokusere på, så det er vel litt vanskelig på forhånd å vite hva man ønsker.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Jeg tenkte å brenne et par cder med forskjellig musikk. Gitarkameratene kunne jo vært noe.. Hu andre også, hun har jo mange nydelige sanger. Musikk har bestandig vært terapi for meg, så jeg legger litt ekstra innsats i dette, ergo jeg kommer ikke på noen sanger jeg vil høre ;P
Gjest Lenchen *fødeklar* Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Syns Eva Cassidy har mange fine. Spesielt "Autumn Leaves" og "Over the rainbow". Ellers har Ben Harper mye bra. Andre favoritter er: Aha: "Stay on these roads" Coldplay: "Fix you" Damian Rice: "The blowers Daughter" Dusty Springfield: "The look of love" George Michael: "Jesus to a child" Johnny Cash: "Hurt" Journey: "Midnight train" Thomas Dybdahl: "Cecilia" Tom McRae: "Ghost of a sharke"
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 jaaa.. takk! thomas dybdahl er jo heelt super! Coldplay skal jeg finne sanger av også. supert!
Gjest Lenchen *fødeklar* Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 Har flere. Morsomt dette her:-) Aimee Mann: "Wise Up" Alicia Keys: "No one" The Cure: "Love song" David Grey: "This years Love", "Sail away", "my oh my".... Elton John: "I want Love", "Your Song" Eva Dahlgren: "Ängeln i rummet" Jack Johnson Jeff Buckley: Lilac Wine", "Everybody here wants you" Joni Mitchell: "Both Sides now" Katie Melua Muse: "Unintended" Ne-Yo: "So sick" Nelly Furtado: "Try" Norah Jones: "Don`t know why" PJ Harvey: "Dear Darkness" Smashing Pumkin: "Disarm" Sophie Zelmani: "Remember"
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 jaa, her var mange gode forslag! elton john skal iallefall på lista mi! jeff buckley har jo så deilig stemme også smashing pumpkins likte jeg jo så godt før også, der skal jeg gå igjennom å finne sanger. er u2 fan jeg da, så blir noen sanger derfra også
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #8 Skrevet 23. januar 2008 kan en høre på cd på alle fødeavd?? er det vanlig.. ikke tenkt på at jeg kan det jeg?? noen som vet om en kan det på ullevål
Vårunge08 Skrevet 23. januar 2008 #10 Skrevet 23. januar 2008 hørte på secret garden sist. Dempet belysning og rolig musikk. Mye krefter å samle i avslappingen mellom riene.. time etter time )
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #11 Skrevet 23. januar 2008 ja jeg synes det høres "betryggende" ut å kunne høre på musikk som får meg til å slappe litt mer. Regner med man kan høre på musikk på alle fødeplasser. Det må da være opp tilmeg, jordmor er jo ikke ofte tilstedet i rie-fasen såe.. Kom akkurat på at Unni Wilhelmsen med anything `bout June skal være på min brent cd i tillegg til gode forslag fra Lenchen thanks!
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 23. januar 2008 #12 Skrevet 23. januar 2008 Er det cd-spillere på alle rom på sykehuset da?? Kan man risikere at man ikke liker musikken etterpå da, hvis det minner for mye om at man har det vondt? Hehe.. Litt kjipt hvis man får negtive assosiasjoner av musikken man likte før da!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #13 Skrevet 23. januar 2008 innbiller meg heller det motsatte jeg.. når du hører på den musikken og tenker at det mest fantastiske i livet ditt skjedde mens du hørte på de sangene.. Jeg vet ikke da, men har ikke tenkt på at de ødelegger noe iallefall..
Siivi Skrevet 23. januar 2008 #15 Skrevet 23. januar 2008 sykT! eg satt nettopp å fant snager,som eg skulle brenne på en cd...og her fikk eg jo kjempe mangen gode forslag!!! Kult!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå