Gå til innhold

noen som jobber på sosialkontor her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og vet hva slags utdannelse man kan ha for å ha en slik jobb? (bortsett fra sosionom) Jeg er straks utdannet allmennlærer, men kunne tenkt meg en jobb på sosialkontor, eventuelt nav(?) som rådgiver e.l.

Burde jo selvsagt tenkt på det før, men nå har jeg nå en gang fullført denne utdannelsen da. Og det er jo mange som sier at allmennlærerutdannelse er litt som poteten - kan brukes til alt?!

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe i veien for å søke uansett.... jeg er utdannet førskolelærer og jobber pr tiden i barnevernet.... dog har jeg en del erfaring fra ulike barnehager i ulike stillinger, samt en bra cv.... men det kan jo du også ha for alt jeg vet :-)

Søk du.

Skrevet

Jeg jobber på sosialkontor og er utdannet sosionom. Vet at mange arbeidsgivere ønsker å ansette folk med sosialfaglig bakgrunn. Men, personlig egnethet tillegges stor vekt, og jeg ville derfor ikke nølt med å søke hvis jeg fant en spennende stillingsannonse var jeg deg. Lykke til ;)

Skrevet

Det var fint å høre :)

Ja, tror nemlig jeg ville passet godt til en sånn jobb (hehe, godt jeg har trua hvertfall)

Men skal hvertfall fullføre det jeg holder på med nå, så blir jo ikke jobbsøking før til høsten. Og dersom det blir mange avslag, så får jeg heller ta noen fag slik at jeg blir mer egnet ...

Skrevet

Sosialkontor er ikke akkurat førstevalget til de fleste som er utdannet sosionom (er det selv), og her jeg bor er det ihvertfall mye gjennomtrekk og stadig utlysninger på sosialkuratorstillinger på sosialkontor -så tror ikke det skulle være umulig i det hele tatt for deg. Mulig det kan lønne seg å prøve å finne noen korte emner med jus og ta det, så du har det på papiret i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...