Gå til innhold

ang barbering før fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

fant dette på baby.no. hvis de gjorde dette som en rutine før, kan det vel ikke være så farlig hvis man gjør det selv nå. tenkte på ang infeksjons fare og sånn.

Hva med min personlige hygiene ? Jeg har hørt at man bli barbert, dusjet og får klyster når man kommer inn på sykehuset.

Før ble alle dusjet. Idag blir du kroppsvasket, eller dusjet hvis du orker det og hvis det er tid nok. Tidligere ble alle barbert nedentil. Dette gjøres ikke rutinemessig lenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du blir verken vasket,dusjet eller barbert og om du vil ha klyster må du be om det selv.

Jeg kommer til å fortsette å berbere meg slik jeg alltid har gjort.

Skrevet

Forsøkte å stusse litt en dag, men det var ikke helt enkelt å komme til med saksa gitt ;-).

Jeg fikk tips av jordmor at det var greit med en stuss, men helst ikke barbering (og så sa hun selvsagt at de egentlig ikke brydde seg :-))

Skrevet

Jeg barberer meg normalt nedentil, rundt kjønnsleppene osv. Men har en dusk på skambenet. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre til fødselen jeg, med tanke på hva som er best i forhold til hvis man må klippe osv. Kan jo bli ekkelt når det begynner å gro ut hår igjen, kanskje det er bedre å la det gro litt før fødselen..

Eller hva tror dere?

*førstegangsfødende*

Skrevet

Det vil i hvert fall ikke være særlig lett for deg å få barbert igjen de første ukene etter fødselen pga renselsen, så da må du være forberedt på litt stikking og kløe :-/ Kanskje bedre å la det gro - så får intim-forfengeligheten komme tilbake igjen senere ;)

Skrevet

Jeg ble hverken vasket eller stelt på noen måte sist. Fikk tilbud om klystér, og det takket jeg ja til.

Sønnen min på 2,5 år lurte på om jeg ikke hadde sånn vanlig tiss, her en dag, bare sånn "hår tiss" hehe :-) Prøvde å stusse litt med saksa, men det ble en blodig affære... Tror jeg bare dropper det. Kunne jo bedt mannen min, men syns det blir litt flaut... Det kunne jo kanskje vært litt spennende hvis man bare ikke var 9mnd på vei og 80kg, hehe :-D

Skrevet

Jeg tror jeg bare vil fortsette med det vanlige... å barbere. Har ei landingsstripe på skambenet, men ellers hårfritt!

Føler meg ikke ren/fresh når det gror vilt:)

Skrevet

Jeg skjønner ikke at folk syns det er appetittelig å være skikkelig pelset nedi der, og særlig i forbindelse med fødsel, som når en har mens og sånn så blir det jo litt klin her og der og det setter seg i hårene og blir luktende og det er ekkelt sjøl om en vasker seg ofte,en blør jo mye etter fødsel, jeg gjorde det og jeg hadde pels jeg nedi der, men det ble så ekkelt når det klistret seg blod og gørr i hårene så jeg barberte bort alt unntatt en dusk på skambenet og lukta ble borte.vet det er naturlig å ha pels nedi der, tenker ikke på at JM syns det er fælt men for hygienen sin skyld så er det jo det beste å barbere.dessuten når en revner og må sy så er det ikke lett å komme til blant all pelsen alikevel.

Skrevet

TIPS!!

Bruk sånn desinfekt gele fra apoteket etter barbering, da lukker porene seg fint. Det har jeg begynt med, og siden får jeg ingen kløe eller ubehag etterpå ;-)

Skrevet

Jeg forstår at mange føler det ubehagelig at de skal la det gro der nede før fødsel... Men det hele har med hygiene å gjøre.

De fleste JM vil nok anbefale alle å la det gro både pga hygienen og pga evnt sying etterpå.

Hvis man revner under fødsel...tror dere da dere slipper unna kløen der nede når dette gror? ;o)

Skrevet

her gror det....ikke ser jeg en dritt eller når frem selv alikevel.Hehe..og tro meg,fra føselen er igang og til allt har grodd så er ikke underlivet ditt så interessant alikevel.Jeg hadde noia for å ligge naken også sist jeg men gjett hva...hadde det kommet inn et helt fotball lag så hadde jeg gitt fullstendig F. Merkelig hva du gir beng i når du ligger der i et smertehelvete uten like!!!

Skrevet

Helt ærlig... tror dette er det siste vi kommer til å tenke på når vi ligger der og tror vi skal dø....

hihihi

Skrevet

Har så lenge jeg kan huske barbert bort alt av hår nedetil. Merker att det begynner og bli tyngre og tyngre, og det er ofte noen hår og områder jeg ikke helt får med meg i dusjen :P Er 7 mnd på vei nå, så magen har vokst seg godt ut! Ser ikke trusekanten for å si det sånn. Tror ikke det hadde vært flaut og spørre partner om hjelp, men... Syns det blir litt rart :P Skal fortsette å barbere fram til fødsel, syns det virker mer hygenisk og ikke ha en busk der nede når man blør etter fødsel, og evt må sys.

Skrevet

Jeg skulle ønske at jeg nådde ned, sist jeg skulle barbere meg var for ca ei uke siden, badevannet mit var orange etterpå... Nå gir jeg faen!! Jeg skal bare føde snart uansett.... Skjønner ikke at dere orker å være så fokusert på barbering!!

Skrevet

Jeg har ikke noe større problem med å barbere meg, setter bare ene benet på toalettet eller vasken. Er jo godt kjent med området, så det hjelper også å bare bøye beina litt og bruke fingrene til å føle meg frem.

Men jeg har aldri kløe når det gror, noe jeg forstått mange plages av. Jeg barberer medhårs og bruker vanlig dusjsåpe. Ikke noen smøring etterpå. Kanskje et tips for noen?

Skrevet

Jeg synes det klør litt jeg ja, og det kan bli sårt og rødprikkete. Huden blir irritert rett og slett. Mest i bikinilinjen det da. På leppene går det greit. Skal prøve den desinifiserings geléen ei anbefalte her! Barberer både litt med om mot hårene, synes ikke det blir glatt nok når man tar med som regel.

Jeg for min del er fokusert på med det på barberingen til fødselen fordi jeg gjerne vil ha det mest mulig behagelig etterpå!!Så mye som det går an..:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...