babymaker skal ha en jente til Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Var på helsestasjonen i dag og fikk ingen råd. Jenta vår har altid vært en dårlig sover.. Hun er 1år og 5 mnd. Hun sovner helt fint men våkner igjen.. når hun våkner vil hun ikke opp.. virker som hun vil sove mer.. hun små gråter. Og hun blir irritert om vi går inn til henne.. akkurat som hun syns vi forstyrrer. Som sagt så har hun altid vært sånn.. så jeg tror ikke det har noe med melk,gluten osv eller drømming å gjøre. hun våkner alt fra 1 til 5 ganger i løpet av en natt. på dagtid kan hun sove alt fra 30 min til 3 timer. Trenger virkelig noen råd jeg nå for jeg trenger snart å komme i ett annet søvn mønster selv også.. jeg våkner om natten og ligger å venter på at hun skal våkne og når hun er ferdig med gråtingen sin tar det en stund før jeg sovner igjen også, tunge dager på jobb med så lite søvn! så hadde vært så godt og finne ut av dette snart. Vil ikke gi henne sovemedisiner heller! Noen med erfaringer her?
tertilus Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Jeg har ingen barn selv så kan ikke hjelpe deg med selvopplevde erfaringer. Men, har hørt at soveboka til Karin Naphaug skal være bra. Anbefaler deg å ta en kikk i den!
Trultemora er presseklar!! Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Er det noen sammenheng i de dagene hun sover mye/lite da? Sover hun bedre/dårligere de dagene hun sover mye?
babymaker skal ha en jente til Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. januar 2008 igrunn ingen samenheng om hun har sovet lite om natten at hun da sover mye eller lite på dagen osv.. hun gjør meg frustrert for jeg ser ikke noe mønster i dette..
babymaker skal ha en jente til Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. januar 2008 dytter den opp litt jeg så kanskje flere ser den trenger virkelig noen gode råd eller andres tanker ) Var på hs i dag og der kunne de ikke hjelpe meg :/
babymaker skal ha en jente til Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. januar 2008 noen her i dag som har noen ideer til meg kanskje? )
Mumiluvu Skrevet 24. januar 2008 #7 Skrevet 24. januar 2008 base masse med henne om kvelden,ta å bad/dusj henne og sett på nattkjole(en sikker vinner her).og da hu har lagt seg les eventyr.
babymaker skal ha en jente til Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. januar 2008 men hun sovner uten problemer men våkner alt mellom 2 og 5-6 ganger i løpet av natten og gråter.. går jeg inn til henne blir hun skikkelig sinna.. skjønner ikke hva det er. Og på dag tid kan hun sove 20-30 min og opp til 3 timer.. alt etter som. ser ingen mønster på det. fatter ikke hvorfor hun våkner så mye.
Gulp Skrevet 24. januar 2008 #9 Skrevet 24. januar 2008 Gutten min er 1 mnd yngre enn jenta di, så noen ekspert er jeg ikke. Men hva med å prøve å begrense dagluren hennes? 3 timer høres mye ut, syns jeg. Men skjønner at det er tungt å vekke henne, hvis hun har sovet dårlig om natta. Sønnen min får ikke sove mer enn max 1,5 time om dagen, hvis han i det hele tatt sover så lenge. Han sover godt hele natta, stort sett. Og enig med hun som nevnte å bade om kvelden, styre mye for å gjøre henne trøtt:-) Vet ikke om dette kan hjelpe, men lykke til i hvertfall
babymaker skal ha en jente til Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 24. januar 2008 som regel så sover hun ikke 3 timer på dagen asså, var bare ett eksempel ) det mest vanlige er 30 min til 1 time. Men som sagt så er ikke problemet og få henne til å sove men etter at hun har sovet en 5-6 timer begynner å våkne med gjevne mellomrom gjennom hele natten bare for å gråte.. og om jeg går inn til henne kliker hun.. kjempe sinna!! akkurat som jeg forstyrrer henne i å ligge der å gråte. vil ikke opp eller no
Drangelina Skrevet 24. januar 2008 #11 Skrevet 24. januar 2008 Lillegull var oppe flere ganger hver natt fram til han var 13 mnd. Vi prøvde mange forskjellige metoder, men ingenting som ga varige resultater. Det som løste situasjonen var en telefon til Karin Naphaug (www.sovekarin.no). Hun hjal oss å sette ting litt i perspektiv. Jeg hadde lest så mye om barn og søvn at jeg så ikke skogen for bare trær. Det tok ca ti dager før han sov hele natten, og nå, et år senere er det stort sett stille fra 7 til 7. Syns det var litt drøyt å ringe en søvnterapeut, men jeg skulle virkelig ønske at jeg hadde gjort det leeenge før! Lykke til!
babymaker skal ha en jente til Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 24. januar 2008 Drangela: hva skulle til for at dere fikk sove hele natten da? nysgjerrig
Jeg er HAR FØDT!!! Skrevet 24. januar 2008 #13 Skrevet 24. januar 2008 Vi hadde det på nesten samme måte. Jeg ringte til Karin Naphaug (søk på sovekarin.no) og snakket med henne på tlf. Det koster forsåvidt litt, MEN vel verdt pengene. Et par netter etterpå sov jenta vår natten gjennom uten en lyd. (sier ikke at det tar så kort tid for alle, men jeg lover deg Karin kan søvn) Lykke til Hilsen en med en jente som sover fra 1900 til 0730 HVER natt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå