Axus' girlfriend Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 masmasmas..hehe..håper noen kan hjelpe meg:) Noen ting jeg lurer på i forhold til skjemaet for foreldrepenger: 1. stillingsprosent i forhold til 100% - jeg har ingen fast stilling, har bare jobbet masse tilkalling. hva skal jeg da skrive der? 2. brutto inntekt - skal jeg ta et gjennomsnitt av de 10 siste mnd? eller de 6 beste mnd? 3. Har vært sykemeldt i 4mnd nå. Tar NAV utgangspunkt i dette når jeg skal få foreldrepenger slik at de to punktene ikke betyr noe?Skal jeg da fylle de ut? Håper på hjelp:)
*Super*Mamman* Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Vil tro du får det samme i foreldrepenger som det du nå mottat i sykepenger siden det regnes ut på samme måte..Jeg skrev opp gjennomsnittlige stillingsprosenten min i søknaden, selv om jeg ikke har noen fast stilling, kun tillkallingsvakter. De regner kun gjennomsnittet av de 6 best betalte mnd dersom du har mottatt dagpebger i fra NAV i perioden..
Axus' girlfriend Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2008 Hvordan regner jeg ut stillingsprosenten da..?
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Hei! Jeg var i en lignende situasjon som deg. Fikk beskjed om å oppgi gjennomsnittlig mnds inntekt, og så under rubrikken for annet/ forklasing skriver du at beløpet på inntekt er et gjennomsnitt av lønnen din de siste 10 mnd. Så kan du evt legge ved kopi av lønnsslippene. (I prinsippet skal du ha like mye i foreldrepenger som du hadde i sykepenger om du velger 100% dekningsgrad) Husk også be arbeidsgiver sende inn lønnsopplysningene, hos meg forlangte de å få den en gang til selv om de hadde fått dem da jeg var sykemeldt. Under stillingsprosent må du ta gjennomsnittlig ant timer pr.mnd i forhold til full stilling (150t/mnd). Ville så forklart at du er deltidsansatt med variabel lønn, men at du det siste året har jobbet tilsvarende feks 45% stilling.
Axus' girlfriend Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. januar 2008 ok, takk for hjelp:) Arbeidsgiveren min sendte inn skjemaet som de skulle fylle ut i går faktisk. Et siste spmål: punkt 4.1: Yrkesaktivitet de siste 10 månedene før mors stønadsperiode tar til: Føler meg litt dum her nå, men hva er det egentlig de spør etter?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå