Joolimooli Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 På barseltreffet i dag var det noen som hadde hørt at barn under ett år ikke skulle spise eple. Ingen av oss andre hadde hørt om det, men jeg fikk litt panikk. Før vi reiste dit satt suppa nemmelig å sugde i seg en stor eplebit i fruktposen sin... Hun er 8 måneder. Noen som vet???
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Det har jeg aldri hørt om. Hilsen 4 barns mor
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Har aldri hørt om det jeg heller, er 3 barns mamma og vært mye her på DB, på barseltreff osv, så tror jeg begynner å ha fått med meg det meste som er å vite om hva som er "farlig" å gi små barn ;-) Eneste jeg vet med eple og babyer er at noen babyer kan få vondt i magen av det (luft), men det gjelder helst de minste babyene og når mor spiser det og ammer babyen.
tonemelone Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 Det er jo eple i alt av smaksprøver for disse små... :-) I noen grøttyper, i fruktmos... og jeg har hørt at eple, pære og banan er flotte frukter å introdusere til de små. Og fruktpose er GENIALT!!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå