Gjest Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Det ser ut til at det blir løsningen her. Har du hørt på makan!
~sjiraff~ Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Hvem skal være hjemme til skolestart? Barna?
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Hvem barna? Selvsagt. Hvorfor? Det er innlysende. Våre barns beste.
Mrs. Bouquet Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 ok, men med så bastante meninger hadde det kanskje vært bra for dem å få input fra andre som er litt mer nyansert i menigene sine.
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 Unnskyld, men er ikke dine valg begrunnet i hva du tror er dine barns beste? Og hvilket grunnlag har du for å tro at at vi lever avsondret fra menneskeheten?
♥Snulder Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 Fint for dere! Får håpe DU finner løsninger for å få sosial input med voksne for DiN del! Ungene klarer seg sikkert utmerket hjemme...
Mrs. Bouquet Skrevet 23. januar 2008 #8 Skrevet 23. januar 2008 -jo - jeg har hverken tro eller ikke tro på om dere lever avsondert fra menneskeheten. Svaret mitt skyldes kun at informasjonen du deler ikke er så innholdsrik, så jeg bare antar ut fra det.
~sjiraff~ Skrevet 23. januar 2008 #9 Skrevet 23. januar 2008 Jeg var hjemme til skolestart.. dvs jeg gikk ett år i bhg, så glemte min mor å søke meg inn i bhg siste året før skolen begynte... Det tok meg ganske lang tid å tilgi at hun glemte det. Jeg kjedet meg! Det opprettes forøvrig "bedre-skolestart" prosjekter rundt omkring for barn som ikke går i bhg. Se om det er noe slikt i ditt nærområde om du skal holde de hjemme til skolestart. For mange blir det en enorm overgang om de ikke forbredes på det. )
3b@rnsmor-30* Skrevet 23. januar 2008 #10 Skrevet 23. januar 2008 jeg jobber i skoleverket... og har ikke god erfaring med de barna som aldri har vært noe annet sted enn hjemme med mamma...
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #11 Skrevet 23. januar 2008 Poenget med innlegget er å synliggjøre at dette valget finnes, og benyttes av noen. Så må man gjerne velge annerledes selv. Men man må ikke alltid følge strømmen. Det er lov å stille spørsmål og ta egne vurderinger. Personkarateristikker må dere gjerne more dere med. Jeg og min familie har det godt. Det er det eneste som betyr noe for meg. Og så har dere forresten bare godt av å høre litt fra oss kjerringer mot strømmen også. For det er ikke alltid det flertallet gjør som er best for alle.
♥Snulder Skrevet 23. januar 2008 #12 Skrevet 23. januar 2008 Hehehehe... følger strømmen???!!! Fordi man velger å jobbe og ha unger i barnehage så har man ikke egne meninger mener du!! Man gjør bare som alle andre?? Morsomt;=)
Mrs. Bouquet Skrevet 23. januar 2008 #13 Skrevet 23. januar 2008 Jeg reagerte vel mest på at du sa det var innlysende at det er til barnas beste, når jeg spørte hvorfor, for det er vel mot strømmen å mene det også. Jeg følger ikke strømmen jeg heller, og er enig i at ikke flertallet alltid gjør det som er best for alle. Har ingen tro på at en ting er best for alle, men at hver og en familie gjør sine egen vurdering utifra sin situasjon.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 23. januar 2008 #14 Skrevet 23. januar 2008 Er det så ille å være hjemme til skolestart da?
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #15 Skrevet 23. januar 2008 Hei 2-barnsmamma! Hvor lang erfaring har du fra skoleverket? Jobber du med 1. klassinger? Og hva bestod problemene i?
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #16 Skrevet 23. januar 2008 Skal ikke like godt kjøre hjemmeskole også da når du først er i gang? ;-)
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #17 Skrevet 23. januar 2008 Nix, hehe. Jeg har kapasitet til det og, men jeg vurderer ikke det til å være til mine barns beste. Jeg har bestemt meg for å følge godt opp skolearbeidet, men på hjemmebane:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå