M@mm@ til mine barn Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Min mors favorittsvigerinne er død av kreft. Og så har vi jo planlagt utenlandstur, 60 år bursadagsgave til min mor.....og denne kolliderer da med begravelsen. Det er avbestillingsforsikring på reisen ved dødsfall i familien, men denne blir likevel ikke benyttet, eller reisen utsatt. De skal ikke i begravelsen, og reiser i stedenfor. Greit, min mor vet ikke at hun skal til utlandet, kun min stefar, men hun har fått beskjed om å komme til Oslo og at hun ikke er tilbake til å være med i begravelsen. Jeg er mildt sagt sjokkert nå. Jeg hadde glatt utsatt alt sammen for å vise den siste respekten. De skal i minnestunden i dag, men likevel. Hva hadde dere gjort ?
Cat.68 Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 hmmm litt vrient egentlig. Hva trur du Svigerinnen hadde ønsket da for din mor. Og hva trur du din mor vil føle. Kanskje det er lurt å røpe reiseplanene for dinmor slik at hun selv kan avgjøre hva hun ønsker. Men samtidlig så kansje hun takker nei til reise pga dårlig samvittighet for sin svigerinne og derfor ikke klarer å reise. Nei søren om jeg vet. Vanskelig problemstilling egentlig.
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Hvor, når og hvordan din mor vil vise den siste respekten synes jeg vel hun er voksen nok til å bestemme selv. Det kan jo tenkes at hun tar farvel med sin svigerinne på sin måte før avreisen ...
M@mm@ til mine barn Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. januar 2008 Ja, det er nettopp det. Min bror er veldg flink til å snakke henne rundt. Men er redd hun kommer til å angre veldig etterpå. Denn reisen er det min bror som har ordnet, og min nevø fyller og 10 år samme dag. Så dette er jo en kombi reise for begge to da. Jeg vet bare hvor glad mamma var i henne og hun var helt knekt under hele sykdomsforløpet, og syntes derfor dette er rart. Forferdelig synd om hun skulle angre i ettertid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå