Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vært på ul. prinsessa er bare mellom 2200 og 2400. jeg er i uke 36. 16 % under normalen. noen som har vært borti det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, samme som gutten min. Er i uke 37. De har bare sagt at denne lille krabaten ække stor akkurat... -Men ikke noe å bekymre seg for.

Faktisk fint at han er litt liten, siden han ligger i seteleie sa jordmor.

Skrevet

Godt å høre. vil jo alt skal være bra. kun det beste for barna sine. skal tilbake på sykehuset om en uke for sjekk. for å se om tilstrømningen fra morkaka er som den skal.

Skrevet

Kom nettopp hjem fra UL. Jenta vår er 18% under ( 34+3 i dag) . Skal tilbake om to uker på ny UL. De sjekker ikke navlestreng før avviket var med enn 22% fikk vi beskjed om. Kjenner jeg er litt bekymret, men prøver å tenke på at jeg var ikke mer enn 2620 gram når jeg kom til verden.

Skrevet

Bare litt nysgjerrig her...

Er det lavt sf-mål som har gjort at dere blir sjekket?

Skrevet

Jeg ble lagt inn på sykehuset et døgn pga høytblodtrykk- fikk derfor en ekstra UL. Der vi fikk beskjed om et avvik på 31%. Er i uke 40 og frøkna vår var omtrent 2600-2700g og bare 31 rundt hodet... Men ikke noe og bekymre seg for fikk vi beskjed om.. Var selv under 3000g når jeg ble født,så det kan være arvlig også....

Skrevet

Ja , det var lave SF-mål som førte til at legen ville henvise meg til en ekstra UL. Har ikke stor mage nei. Tror arv har en del å si, både jeg og pappaen er liten av vekst og var lettvektere når vi ble født.

Blir spennende å se når vi skal tilbake om to uker.

Skrevet

jeg ble henvist i uke 20 eller noe pga lite sf mål.. Der sa de at jenta mi var 17% mindre enn gj.snitt, så fkk ny time 14 dager etter.. blitt bedre,men ny igjen etter 14 dager.. sånn har det gått opp og ned. Sist gang jeg var der lå hun på -21% men legen sa at hun skulle passe inn i kroppen min og ikke på et A4 skjema.. hun har det jo bra, til tross for at hun er liten.. Nå time på fredag, så blir spennende å se=)

Ingenting å engste seg over.. noen får store babyer, og andre får små babyer!=)

Skrevet

Jeg har ikke så stor mage, ligger på streken på sf-målene. Det har jeg gjort siden uke14.....

Skrevet

hei.. har ikke vært borte i helt det samme.. fikk beskjed om 2 og 8 prosent jeg.. men det viktige er at vekten de beregner og sier kan være feil... det er grunnen til at de er skeptisk til å si vekten.. kan være så mye som 1 kg feil opp eller ned... derfor vill jeg ikke bekymret meg.. du blir sikkkert nøye fulgt opp nå..

på ullevål vil de ikke si vekt nettop for de det kan gi unødvendig bekymring..

Skrevet

hva mener du med at du har ligget på streken på sf målene? hvilken strek liksom?=) Jeg har ligget laaangt under noen som helst strek.. har vært i nærheten av den røde streken en gang, og det var i uke 16 eller noe..

Skrevet

jeg hadde en stund avvik på 16%,husker ikke hvilken uke det var i. Når han kom til verden var han 3230, 49 cm og 35 rundt hodet. Til meg sa de at for noen så er det ikke meningen at de skal få store barn,det ligger i genene at barna blir "små" var lenge snakk om å sette i gang fødselen til meg,skulle bli satt i gang mandag 17.12 hvis ikke noe skjedde den helgen,han ble født 16.12 kl 06.56. Det er sikkert ikke noe å bekymre seg over.

Skrevet

Du trenger ikke å bekymre deg noe særlig over det synes jeg.. Det er nå en gang slik at noen bare får mindre barn enn gjennomsnitten, mens andre får barn som er mye større.. .Barna er ikke mindre sunne/ friske av denn grunn.. Dessuten tar de ofte feil på slike kontroller. Fikk selv høre på overtidskontroll at gutten min hadde et avvik på -40 %!! Men stemte jo ikke i det hele tatt.. Ut kom han og var 3200 g:)

Så bare slapp av, og nyt den siste tiden av svangerskapet:)

Skrevet

Hei kom jeg fra ul i dag. fikk beskjed om at min lille jente er 9% under normalen, er nå i den 28 ende uken, og skal på ny ul i uke 35 for ny sjekk. Selv om de sa at det ikke er noe å bekymre seg for, så merker jeg at jeg er bekymret likevel. Og lurer på hvorfor hun ikke har vokst etter gjennomsnittet. Har ei jente fra før og opplevde ikke dette da. Hun var jo ikke stor hun heller da, når hun ble født, men likevel? Hun var forresten 3300.

Skrevet

Slapp av a jenter!! ALT ER BRA! noen får store babyer, andre får små..sånn er det bare!=)

Skrevet

Den røde streken.. Er jo den en går utifra da,ved måling. Alt innen for det grønne feltet skal være "normalt". Som sagt har jeg fulgt den røde streken hele veien...........

Skrevet

Godt å høre. Blir jo bekymret da. Hvertfall når jeg har vært å sjekket blodtrykket og urin pga svangerskapsforgiftning. Hadde +1 av protein i urinen. Hadde tidligere bare hatt spor. Har gått opp 16 kg så jeg har hvertfall lagt på meg nok. Trodde hun var litt større og.

Skrevet

Men hva regner de normalen ut fra nå? Da jeg ble født var jeg såvidt over 3000 gram og det var kjempebra da... Men nå er det plutselig ikke langt fr avvik?

Skrevet

normalen er vel gjennomsnittet. Er jo bare i norge vi føder så store barn egentlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...