Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Ser her at det harseleres mye med mødre som er redde for å forlate barnet sitt, ikke tørr å hente posten, betale bensinen osv. For min del så har jeg utviklet tvangstanker om alt som kan skje. I dag var jeg i byen og passerte en bussterminal med store murvegger helt frem til fortauet. Jeg er ny i byen her så når jeg i ettertid fikk se at busser kjørte rett ut der jeg stakk ut vogna så fikk jeg nesten panikk. Tenkom det hadde kommet en buss rett ut. Hadde ikke sjangs til å se de, men jeg tror nok jeg ville ha hørt bussen selvom det var mye støy fra øvrig trafikk. Tenkte bare på hva som kunne ha skjedd dersom bussen kom akkurat idet jeg kjørte vogna forbi murveggen. Rekonstruerer, tenker på det, ser for meg om det hadde vært mulig at jeg ikke hadde klart å trekke til meg vogna osv. Blir gal av sånne tanker. Er livredd for trafikken, tørr ikke ha trillepiker, redd for trapper både ute og inne. Datt ned trappen med fire måneder baby. Han falt på hodet ned i steinhellene. Gikk veldig bra, men etter det har det nesten blitt værre. Er også redd for andre som skal passe han her ihjemme pga stellebordfall, varme drikker, at de ikke passer godt nok på han på sofaen. Til og med redd når andre holder han. Redd de skal miste han ned i flisene osv. Så til dere som kimser av oss som er redde for alt. Det kan være en vond årsak bak. Skulle ønske jeg ikke var sånn. Blir vondt å slitsomt å tenke sånn hele tiden. Tror nok trappefallet har gjort det mye mye værre. Fikk liksom bekreftet at ulykker skjer meg samme hvor forsiktig jeg er. Var ikke sånn med førstemann. Er nå disse tvangslidelsene har kommet.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Vet godt hvordan du har det - slik har jeg hatt det også! Det er ikke artig, nei. mye av dette er nok ganske naturlig og biologisk, en del kan man jobbe med selv og prøve å snu tankegangen sin og fokusere annerledes. men fy søren så vanskelig det er. Og det gjør det IKKE bedre at diverse folk her inne er litt vel løsslupne med ord som hysterisk, overbeskyttende og lignende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå