Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 kvinner over 40 har større sjangse for "feil" på fosteret,men hvordan er det med menn over 40,50? er dama ung men mannen litt eldre,hvordann blir det?
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Risikoøkning for "feil" avhenger stort sett med kvinnens alder, men det er visst en sammenheng mellom fars økende alder og større risiko for autisme.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 så downs syndrom ol kommer ann på kvinnens alder ikke mannens?
Marit & de 3 knøttene Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Ja, eggene våre blir dårligere jo eldre vi blir.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 men blir ikke sædcellene dårligere også da???
Marit & de 3 knøttene Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 kitty08*høygravid*...hvor har du hørt/lest at fars økende alder og større risiko for autisme?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 hører så mye,har hørt at får en kvinne barn og er 40 år,er det like stor fare for samme type "feil" som når en mann er 50 år...for eksempel får en barn med en mann på 50 er det 50 prosent sjangse for abort de 12 første ukene, dobbelt så stor sjangse for downs osv...blir litt bekymret:( er det noen som kan bevise at eg tar feil:)
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #8 Skrevet 23. januar 2008 Heisann, var usikker på hvor jeg hadde lest det, men fant denne artikkelen når jeg søkte: http://www.aftenposten.no/helse/article1741920.ece Jeg trodde at siden kvinnens egg stammer fra fosterperioden, mens mannens sædceller dannes kontinuerlig var det flere feil på kvinnen i forhold til på mannen, men ifølge denne artikkelen så er det jo endel ting som avhenger av mannen også.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #9 Skrevet 23. januar 2008 takk huff det var det eg var redd for...spontanabort øker med 27 prosent:( 15+27...) huff...autisme og andre dumme ting:( jaja...må prøve å være positiv;( når manner er over 50 tar det i snitt 2 år og 8 mnd å bli gravid;( vi klarte det på mye kortere tid,det må jo være positivt..dessuten er han sunnhets freak..det er vel bra det og...
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #10 Skrevet 23. januar 2008 Det går nok helt sikkert bra, som du så så er oddsen fortsatt fryktelig liten. 32 av 10000 barn med autisme - så 9968 barn uten.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #11 Skrevet 23. januar 2008 ja,trur at det går bra når først barnet er kommt,men så var det dette tullet med så høy fare for spontan abort:( har noen tøffe første måneder og når det er 42 prosent sjangse for spontan abort,blir eg sååå oppgitt... hører ikke til her,men såg at det var noen i samme situasjon som meg her med tanke på aldersforskjell:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå