VeslePhreaken Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Jeg hadde egentlig planer om å kjøpe inn lammeskinnet fra nøstebarn til å ha i senga. Har hørt så mye positivt om det.. Men så kom jeg over en artikkel hvor det ikke blir anbefalt fordi det er stor sjans for at babyen kveles hvis den snur seg og ikke får snudd seg tilbake?? Noen som har noen erfaringer eller innspill? Nøstebarn skinnet er jo "medisinsk klippet", det har kanskje noe å si? eller?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Anre ikke. Har kjøpt dette skinnet selv og virker deilig. Det er jo korthåret, men....-om det skulle ha noe å si hvis uhellet først er ute vet jeg ikke. Men vi kommer i allefall til å investere i en sånn pose som man fester til sengen for at akkurat det IKKE skal skje. De klarer jo ikke snu seg før etter en viss tid.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Ja, venninnen min brukte en sånn tøypose som hun la barnet i. Den festet man til sprinkelsengen slik at hun ikke fikk snudd seg. Men hadde god plass til å røre på seg ellers. Armene var fri og det var jo bena også, men inni posen. Har ikke spurt hvor hun kjøpte den..-men kan jo sjekke.
VeslePhreaken Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. januar 2008 Gjør gjerne det.. =) eller om du finner en link med bilde? skjønte ikke heelt hvordan denne anordningen ser ut, hehe.. Men hørtes jo ikke altfor dumt ut..
VeslePhreaken Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. januar 2008 Eller... Da er vel hele poenget med å ligge rett på ullskinnet litt borte...?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 Du bør vel kanskje ikke legge ullskinnet i senga,men heller bruke den i vogna og eventuelt soveplass i stua hvis du har det. Der sover de ikke mange timene,og soverom skal jo være litt kjølige. Det blir fort veldig varmt med en sånnt skinn. Da er det bedre å bruke en sånn sovepose, eller rett og slett legge bagen til vogna oppi senga den første tiden. Da ligger barnet lunt og godt.
VeslePhreaken Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. januar 2008 Fort veldig varmt?? Trodde det var hele poenget jeg, at det var temperaturregulerende, og fikk luften til å sirkulere...? Klippet fra nøstebarn: "Soveskinn i merinoull Soveskinn fra australske merinolam for småbarn. Leveres i 3 lengder: fra 80 cm, fra 90 cm, fra 96 cm. Våre skinn er spesialpreparert for bruk til baby, fri for alle rester av stoffer brukt under garvingen (behandlingen). Alle skinn må garves/behandles før de kan brukes, men i våre skinn er alle kjemikalier og garvestoffer fjernet. De inneholder lanolin, (ullfett), naturens egen bakterienedbryter. De er klippet i jevn høyde slik at luften sirkulerer rundt barnet og gir jevn temperatur. Dette hindrer også at barnet får ullhår inn i munnen. Det ideelle liggeunderlag Spedbarn sover bedre, legger hurtigere på seg og gråter mindre når de ligger på lammeskinn, viser en undersøkelse ved Cambridge Maternity Hospital i England. Skinnet kan brukes hele året " Er dette bare tull det da?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #9 Skrevet 23. januar 2008 Nei, det er helt riktig som du viser til LillaDilla. Her er det desverre en anonym som ikke vet helt hva hun snakker om (sorry anonym) Jeg kan i allefall vise til flere storfornøyde venninner som bruker skinnet fra nøstebarn. (de billige loer en del synes jeg, dessuten er de dårlig klippet og behandlet i forhold) Har en kompis også, som slet med en baby m kolikk. Det ga seg etter at skinnet ble tatt i bruk.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #10 Skrevet 23. januar 2008 Husk at ull regulerer varmen. Det er jo hele poenget med lammeskinn. Du kan fint bruke ull på sommeren...
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #11 Skrevet 23. januar 2008 Babyer skal sove på ryggen. Når de klarer å snu seg fra rygg til mage kan du ikke lenger passe på hvilken vei de ligger, OG; når de kan snu seg fra rygg til mage kan de også snu seg hvis de blir liggende med nesa nedi noe. Jeg syns det hørtes ut som et rart argument for at de ikke skal ligge på lammeskinn... Men langhåret lammeskinn er kanskje litt anderledes? Sønnen vår lå på kortklippet lammeskinn fra nøstebarn om natta, og det er ikke veldig dypt å stikke nesa si nedi når han kunne snu seg.
VeslePhreaken Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 23. januar 2008 Takk for svar alle sammen =) Da går jeg for soveskinn i senga.. Det høres jo unektelig deilig ut..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå